A tanúsított rendszer előnyei

Az ISO 9001 szerint tanúsított cégek élvezik a minőségmenedzselést használók minden előnyét - és még további néhányat is. Vessünk rövid pillantást a minőségirányítási rendszerek tanúsítási folyamatára.
A tanúsítás indítékai lehetnek:
- Egy vagy több vevő a szerződéskötéskor elvárja ezt.
- A cég számít arra, hogy egyszer majd ilyen igény felmerül.
- A cég úgy tekinti a tanúsítást, mint a minőségügyi rendszer megvalósításának és menedzselésének leglogikusabb és leghatékonyabb módját.
A tanúsítás külső, független fél bevonásával zajló folyamat, amelynek során meggyőződnek arról, hogy:
- a minőségirányítási rendszer szabályozása és dokumentációja összhangban van-e az ISO 9001 szabvány előírásaival (tanúsítás csak az ISO 9001 alapján szerezhető a vizsgált körben!),
- a működés gyakorlata követi- e a dokumentációban előírtakat, és megfelel-e a szabvány szellemiségének.
A tanúsított szervezet számára a tanúsítás főbb előnyei a következőkben foglalhatóak össze:
- komplex, nemzetközi szinten is elismert és ellenőrzött irányítási rendszer,
- magasabb piaci és befektetői bizalom elérése,
- problémaorientált működés és gondolkodás fejlődése,
- folyamatok jobb áttekintése, lehetőség javításukra,
- javuló belső és külső kommunikáció,
- egyéni, csoportos és szervezeti szintű motiváció a minőség irányába,
- piacrészesedés növelése,
- vevőelégedettség fokozása.