Dr. habil Berényi László

Könyvajánló

 

Projektmenedzsment - A projektek szervezetbe illesztése

Kiadó: Bíbor Kiadó

Elérhető, megrendelhető: http://www.biborkiado.hu/

Az előszóból:

A projektmenedzsment gyakorlati ügy. Elméletben ismerni az elveket, módszereket és szabványokat még nem jelenti, hogy valaki képes sikerre vinni egy projektet. Szükség van határozottságra, kitartásra, ötletekre. Érteni kell a projekt által érintett szakterülethez, a vezetéshez, a szervezéshez, a pénzügyekhez, az emberekhez, a kommunikációhoz, és még hosszasan lehetne folytatni a sort. A projektmenedzsment tehát integrálja az ismereteket. Mindez azonban nem jelenti, hogy minden projektmenedzsernek újra és újra fel kell találni a „hogyan” összes részletét. A jó gyakorlatok és az elkövetett hibák tapasztalatai alapján a szakma folyamatosan fejlődik, a szakirodalmakban és szabványokban komoly tudásanyag érhető el. Megismerve és feldolgozva ezeket a jövő projektmenedzserei mindig könnyebben indulhatnak el a siker útján.

 

A minőségmenedzsment módszerei és eszközei - Megközelítések és általános technikák

Kiadó: Publio Kiadó

Elérhető, megrendelhető: http://www.publioboox.hu/

A bevezetésből:

A minőségüggyel való foglalkozás lényegében egyidős az emberiséggel, a fogalom azonban azon túl is megjelenik. A szükségletek minél magasabb szintű kielégítésére való törekvés bele van kódolva az egész világba. A párválasztás, a lakóhely megválasztása, több és jobb élelemhez jutás megoldása kapcsán már az őskorban is beszélhetünk minőségről és minőségmenedzsmentről. Tudatos megközelítésről volt szó még akkor is, ha a mai minőségügyi fogalmakat nem alkalmazták. A társadalmi, gazdasági és ipari szerkezet folyamatos fejlődése újabb és újabb megvilágításba helyezték a témát, egyre modernebb módszereket és technikákat alkalmaztak. A cél azonban változatlan maradt: megfelelni a vevőnek, kielégíteni a szükségleteit. A XX. században a minőségüggyel való foglalkozás szerves része a vállalati és a fogyasztói gondolkodásnak egyaránt. Az elmúlt 15 évben a minőségmenedzsmentet a kiválóságra való törekvés gondolata határozza meg. Az integrált menedzsment megoldások folyamatosan fejlődnek. A különböző keretrendszerek, menedzsment modellek és mutatószámrendszerek már nem csak a nagyvállalatok számára elérhetők, a módszertani eredmények mellett pedig számolni kell az informatika, különösen az internet térhódításával is.

 

A környezetmenedzsment feladatai és lehetőségei

Kiadó: Publio Kiadó

Elérhető, megrendelhető: http://www.publioboox.hu/

A bevezetésből:

Környezetmenedzsment, környezetközpontú irányítás, fenntartható vállalatirányítás, felelős vállaltirányítás, másért vállalkozók – hosszan lehetne még sorolni azokat a fogalmakat és megközelítéseket, amelyek a XX. század második felétől a szervezetek környezetükkel kapcsolatos viszonyának újragondolását fedik le. Az egyes fogalmak mögött részben eltérő filozófiát és módszertant találhatunk, azonban mindegyik a szervezeti működés újragondolását célozza meg a természeti és társadalmi környezet érdekeinek fokozott figyelembe vételével. A környezetmenedzsment kifejezést szervezeti-szervezési szempontból a legátfogóbbnak tartom, ami keretet ad a vezetés tevékenységének a környezeti, társadalmi és gazdasági érdekek közötti optimalizálásához, ezért azt használom, amennyiben a szakmaiság nem követel meg mást. A környezettel való foglalkozás minden szervezet életében jelen van. A minőségügy és a marketing például egyaránt a fogyasztó (vevő) középpontba helyezésével foglalkozik, a vevői elvárásoknak való megfelelésen keresztül célozzák meg a hatásosság és a sikeresség fokozását, a stratégiai menedzsment pedig az üzleti környezethez való alkalmazkodás problémáira keres megoldásokat. A környezetmenedzsment a szervezet szélesebb környezetével foglalkozik, tehát nem csak a fogyasztónak akar megfelelni, hanem a társadalom számára hasznosan működni, illetve a természeti és épített környezetet a lehető legnagyobb mértékben megóvni. Egy szervezetnek azonban az alapvető feladatára kell koncentrálni (egy üzleti vállalkozásnak szükségleteket kielégíteni nyereségszerzés mellett), így érdekes kérdés, hogy milyen egyéb érdekeket és milyen mértékben érvényesítsenek a működésükben. A környezetmenedzsmenttel lehet élni, és lehet vele visszaélni is, azaz megtéveszteni a partnereket. Az elvesztett vevői és társadalmi bizalom azonban a tapasztalatok alapján csak nehezen (drágán), sokszor pedig már sehogyan sem szerezhető már vissza.

 

Fundamentals of Quality Management

Kiadó: LAP

Elérhető, megrendelhető: http://www.amazon.com/

Az könyvről:

A könyv angol nyelvű jegyzet, aminek célja, hogy a minőségmenedzsment alapjaiba vezesse be az olvasót. Hasznos olvasmány lehet azoknak, akik szeretnék megismerni a témakör angol kifejezéseit egy olyan munkából, ami ötvözi egy jegyzet és egy kézikönyv sajátosságait. Az angol nyelvű BA, MA képzések mellett az ERASMUS hallgatók tananyagát is magában foglalja.

 

Management Challenges in the 21st Century (szerk.)

Kiadó: LAP

Elérhető, megrendelhető: http://www.amazon.com/

Az könyvről:

A könyv angol nyelvű kiadvány, ami Szintay István professzor úr 70. születésnapja alkalmából készült, az által vezetett KEZEK – Észak-Magyarország felsőoktatási intézményeinek együttműködése TÁMOP-4.1.1.C-12/1/KONV-2012-0001 projekt által gondozott témakörökben kértem fel szerzőket saját tudományos eredményeik bemutatására.
A kötet 4 téma körül több szerző munkáit foglalja össze:
1. Stratégiai kérdések - Szintay István, Marciniak Róbert, Berényi László
2. Projektmenedzsment - Deák Csaba, Ligetvári Éva, Barna László
3. Fenntartható fejlődés - Szegedi Krisztina, Berényi László, Deutsch Nikolett
4. Információmenedzsment - Sasvári Péter, Harangozó Zsolt, Michael Schwandt

 

Duversity of Information Management

Szerkesztette: Szintay István, lektor: Berényi László

Kiadó: LAP

Elérhető, megrendelhető: http://www.lap-publishing.com/

Az könyvről:

A könyv angol nyelvű tanulmánykötet, aminek célja, hogy az információmenedzsment sokoldalúságára rávilágítsa a figyelmet. A szerzők a Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Karának okatói, kutatói, PhD hallgatói: Bánhegyesi Lajos, Hajdú Noémi, Harangozó Zsolt, Kása Richárd, Lates Viktor, Ligetvári Éva, Marciniak Róbert, Molnár László, Sasvári Péter, Süveges Gábor.
A tanulmányok között a projektek értékelésétől az innováció potenciálon keresztül a teljesítmények nemzetközi összehasonlításáig számos érdekesé kérdést dolgoznak fel, szigorúan a menedzsment szempontjából.