
A Miskolci Egyetem
Hallgatói és Intézményi Szolgáltatásfejlesztéséhez
(TÁMOP-4.1.1.A-10/1/KONV)
|
Kedvezményezett:
|
Miskolci Egyetem (3515 Miskolc, Egyetemváros) |
|
Projektvezető:
|
Prof. Dr. Szintay István |
Projekt összköltsége:
482
286 435
Ft
Támogatás összege:
458
172 113
Ft
Saját forrás összege: 24 114 322Ft
Projekt kezdete: 2010. június 1.
Projekt vége: 2012. május 31.
.
A projekt céljai, célrendszere
A projekt globális célja a Miskolci Egyetem működési folyamatainak komplex megújítása, hallgatói és intézményi szolgáltatásfejlesztésekre alapozva, a minőségelemek maximális alkalmazásának segítségével.
Részcélok:
A munkaerő-piaci kapcsolatok minőségi
megújításának területén
·
A Life-Long Learning klaszter által a
munkaerő-piaci kapcsolat erősítése, mely a regionális fejlesztési célokat és
forrásokat kezelő szervezetek, valamint munkaadók közösségét foglalja magába.
Intézményirányítás fejlesztése:
Minőségirányítási rendszer fejlesztés egyik lépéseként egy hatékony kockázat kezelési eljárás bevezetése. A minőségügyi szabályozás és audit rendszerek a nem megfelelőség és minőségfejlesztés hatékony eszközei, amivel a TQM szemlélet elterjedését segítjük elő. A környezetbarát iroda bevezetése, a környezeti kultúra erősítését és a papír felhasználás csökkenését eredményezi.
Az intézményi irányítás fejlesztésével egyrészt csökkenthető az oktatók-kutatók adminisztratív terhelése. Irattározás folyamatmenedzselés ( MONFLOW), kétszintű tervezési szoftver és rendszer, a tervszerűbb és informatikailag támogatott munkavégzést segíti elő.
Az adattár alapú vezetői információs rendszer hatékonyság-fejlesztése opciós fejlesztések révén.
A hallgatók Intézményben szerzett ismeretekre vonatkozó véleményének megismerése, munkaerő-piacra való kilépése személyes szándékainak és igényeinek feltárása, továbbá a végzett hallgatók életpálya követése teljessé (DPR) tétele az FSZ és másoddiplomás képzések bevonásával.
Hallgatói- oktatói szolgáltatások fejlesztése
A végzett hallgatók egyetemi kötődésének fokozása Alumni fejlesztésekkel, melynek eszköze az 1952-2002 között diplomát kapók történeti Alumni adatbázis. Ezenkívül egy emlékhely ( PANTHEON) létrehozása, ami a hagyományos évfolyam-találkozókon funkcionálhatna.
Hallgatói, oktatási, kutatási ügyfélszolgálat minőségének fejlesztésével a jelenleg területileg és időben szétszórt tevékenység integrálódásának megvalósítása. Az integrációval a Diák Iroda és a ME-HÖK információs-, tanácsadó- és karrierszolgáltatásokat igénybe vevők ügyfélbarát irodáinak és módszereinek kialakítása. A kapcsolódó informatikai rendszerek egységesítése.
A Tehetséggondozó Műhely létrehozása és megfelelő működtetése
A hallgatói tanulás módszertani és felzárkóztató szolgáltatások fejlesztése. Segítségével a rászoruló hallgatók szakmai, módszertani és idegennyelvi interzifikálásának elérése. Hosszú távon a hallgatók MA és PhD tanulmányok felkészítése.
Nemzetközi versenyképességet elősegítő szolgáltatásfejlesztés
Az egyetem és a Kari honlapok idegen nyelvű megjelenítése a szakmai kapcsolatok és a mobilizáció növelése érdekében.
Projekt adatbázis létrehozása, mellyel az intézmény futó és már lezárt pályázatai átláthatóbbá válnak.
A projekt célcsoportjai
A projekt célcsoportjait és az érintettek körét a pályázati
útmutatóra (kötelező tevékenységek) és a helyzetelemzésre alapozva határoztuk
meg.
Közvetlen célcsoportok:
|
Munkaerő-piaci fejlesztések |
Közvetlen célcsoportok |
Érintettek száma |
|
az ME jelenlegi hallatói
|
~13000 fő |
|
|
intézményi oktatók |
30 fő |
|
|
képzésből kikerülő leszakadt társadalmi
csoportok |
több tízezer fő |
|
|
középiskolai tanárok (3 fő); |
3 fő |
|
|
Intézményirányítás fejlesztése |
az ME egykori hallgatói |
~20000 fő |
|
a jelenlegi hallgatók közül az FSZ, SZT
képzésekre járók |
~410 fő |
|
|
az ME döntéshozó testületei |
~300 fő |
|
|
az EM felső és középvezető |
~250fő |
|
|
Hallgatói-oktatói szolgáltatások fejlesztése |
az ME végzett hallgatói |
~20000 fő |
|
a jelenlegi hallgatók |
~13000 fő |
|
|
oktatók, kutatók |
~600 fő |
|
|
Nemzetközi versenyképességet elősegítő
szolgáltatások fejlesztése |
intézményi dolgozók, hallgatók |
~14600 fő |
|
külföldi hallgatók, vendégoktatók |
230 fő |
Közvetett célcsoportok
|
Munkaerő-piaci fejlesztések |
Közvetett célcsoportok |
Érintettek száma |
|
munkáltatók |
100-150 szervezet |
|
|
középiskolák |
miskolci középiskolák 50%-a |
|
|
felnőttképzési szolgáltatást nyújtó szervezetek |
15 db |
|
|
Intézményirányítás fejlesztése |
fenntartó és külső felügyeleti szervek |
11 db |
|
adatfeldolgozók, riportok készítői |
~30 fő |
|
|
az ME alkalmazottai |
~1600 fő |
|
|
együttműködő partnerek, munkáltatók |
100-150 szervezet |
|
|
Hallgatói-oktatói szolgáltatások fejlesztése |
az ME leendő hallgatói |
~2000 fő |
|
szülők |
~260 fő |
|
|
Nemzetközi versenyképességet elősegítő
szolgáltatások fejlesztése |
társ- egyetemek intézmények |
~110 db |
|
külföldi hallgatók, vendégoktatók potenciális
köre |
~1000 fő |
Az egyetemi és munkaerőpiaci, középiskolai célcsoportok reprezentánsai tervezték
a projektet, s egyben egy szélesebb kör tagjaiként megvalósítói is a
tevékenységeknek. A releváns külső szereplők pedig a célrendszer ismeretében
támogató nyilatkozattal fejezték ki egyetértésüket és együttműködési
szándékaikat.
A projekt szervezet
A projektmenedzsment összetétele
A projektben közvetlenül résztvevő személyek
rendelkeznek a szükséges általános és
speciális kompetenciákkal. A
projektmenedzser ezen a területen
jelentős szakmai tapasztalattal rendelkező professzor, aki egyben a
Minőségbiztosítási Bizottság (1. ábra)
elnöke, mely a Rektor közvetlen irányítása alatt működő testület, amelynek
szervezeti szinten a Minőségbiztosítási Iroda az operatív, funkcionális egysége.
Ezáltal a megvalósítás szervezeti és vezetői támogatása a Miskolci Egyetem
szabályzatai alapján, testületek közreműködésével közvetlenül biztosított.
A négy fő tevékenységi kört
egy-egy szakmai vezető
irányítja, az informatikai fejlesztéseket az
informatikai vezető koordinálja,
a
gazdasági vezető pedig a
Pályázati Iroda alkalmazottja.
A projektmenedzsment tagjai rendelkeznek a szükséges munka- és
projekttapasztalatokkal, valamint a vonatkozó végzettséggel, illetve
szakképesítéssel.
Elérendő eredmények
A fejlesztésektől azt várjuk, hogy az Egyetem munkaerő-piaci kapcsolatai,
valamint irányítási mechanizmusai és rendszerei minőségileg megújulnak,
növeli az egyetem egészének minőségi
paramétereit, a működés átláthatóbbá, hatékonyabbá és gazdaságosabbá,
mindezek következtében eredményesebbé válik, stratégiai vonatkozásban
pedig javul az Intézmény versenyképessége.