1.  Projekt Előrehaladási Jelentés

 

A jelentés azonosító adatai

Tárgy időszak

Kezdő dátuma: 2010. 06. 01.   Záró dátuma: 2010. 09. 23.

A projekt tényleges kezdete és várható befejezése

2010. 06. 01.                           2012.05. 31.

A jelentésért felelős személy

Prof. Dr. Szintay István

Telefon, fax

+36 46 563442  +36 46 563441

Email

szvmanor@uni-miskolc.hu

 

Projekt szakmai megvalósításával kapcsolatos tevékenységek:

1. Munkaerő-piaci alkalmazkodás fejlesztése


1.2.
Az 1132/2010 (VI.18.) Kormány határozat miatt átütemezésre került 2010. októbertől az azt követő félévre, azaz 2011. március végéig.
1.3.
A munkaerő-piaci igények felmérésére szolgáló, alapvetően a képzési területek specifikációit is integráló kérdőív, és szakértői interjú szempontrendszer összeállításra került. Valamennyi kar elvégezte a kérdőíves megkérdezést, a szakértői interjúk lezajlottak. Ezek feldolgozása és értékelése a követelmény profil összeállításának és a kompetencia modell kialakításának részét képezi és egyben egyik input-jaként értelmezzük. A kompetencia könyvtárstruktúra kialakításához a képzési szintenként, szakonként meghatározott KKK-k kompetencia szempontú felülvizsgálata zajlik.
Az intézményi szintű keretmodell kidolgozás folyamatban van. A középiskolai kompetencia mérés összefoglaló leírása 70%-0s állapotban van és zajlik az intézményi elvárásokkal való szakonkénti összehasonlítás.


2. Intézményirányítás fejlesztése

2.1
A Környezetbarát Iroda Program (KB!) és a Kockázatkezelési rendszer kialakítása az ütemtervnek megfelelően halad, elkészült a Kockázatelemzési módszerek összegyűjtése.
Elkészítettük a KBI módszertani kézikönyvét, a belső képzés anyagai 95 %-os készültségben vannak. Az első vizsgálatok tapasztalatai alapján aktualizálni fogjuk.
2.2
Az adattár alapú vezetői információs rendszer koncepció tervének kidolgozása az ütemezésnek megfelelően halad.
2.3
DPR tesztek kidolgozása közül a DPR D teszt "ü" verziója elkészült, az interjúk készítése érdekében folyik a teszt rövidítése, a 15 hallgató (politológus) kiválasztása, az interjú módszertani anyagának véglegesítése, a címlisták leszűrése 75%-os készültségű.


3. Hallgatói szolgáltatások fejlesztése


3.1
Az ALUMNI Pantheon koncepció közbeszerzési eljárása nem indulhatott meg, (1132/2010 (VI.18.kormányhatározat miatt) annak szakmai tartalmát azonban előkészítettük. A közbeszerzési eljárás előkészítése folyamatban van. Az ALUMNI adatok gyűjtésének és rendszerezésének megszervezése megtörtént, az adatgyűjtés elkezdődött 2010. szeptember l-jén
3.2
Folyamatban lévő tevékenységek:
- Humánerőforrás tréning, csapatépítés szakmai anyagainak elkészítése,
- A projekt azonosító száma: TÁMOP-4.1.1/A-10/1/KONV-2010-0001 A (fő)kedvezményezett neve: Miskolci Egyetem
- Ügyfélszolgálati rendszer koncepció kidolgozása. Diák Iroda átalakítási koncepciójának kidolgozása,
- Hallgatói, oktatói, kutatói ügyfélszolgálat szakmai megvalósításával kapcsolatos koordináció, Hallgatói, oktatói, kutatói ügyfélszolgálat informatikai üzemeltetése,
- Hallgatói, oktatói, kutatói ügyfélszolgálat és kari feladatok koordinációja,
- Hallgatói, oktatói, kutatói ügyfélszolgálat ügyrendjének kidolgozása,
- Hallgatói, oktatói, kutatói ügyfélszolgálat adminisztrációs feladatainak ellátása, Hallgatói, oktatói, kutatói ügyfélszolgálat törzsadatainak rögzítése.
- Diák Iroda fejlesztésével kapcsolatos feladatok koordinálása,
- Elektronikus index fejlesztés szakmai koncepcióterv kidolgozása, Kérvénykezelő modul bevezetése szakmai koncepcióterv kidolgozása.
- A jelenlegi kollégiumi informatikai infrastruktúra felmérése megvalósult. 3.4
- A kari tehetséggondozási tevékenységek áttekintése, az intézményi tehetséggondozási szolgáltatások koncepciótervének kidolgozása elkezdődött, a Tehetséggondozó - - Műhely szervezése folyamatban van, a hallgatók kiválasztása 2010. november végéig megtörténik.


3.5
A hallgatói tanulás módszertani és felzárkóztató szolgáltatások koncepciótervének kidolgozása elkezdődött.
Eszközbeszerzés tevékenysége
Az 1132/2010 (VI.18.l Kormány határozat miatt egyes informatikai eszköz beszerzése k megrendelésére ebben az időszakban nem volt lehetőség.
Folyamatmenedzsment és elektronikus iratkezelő rendszer továbbfejlesztéséhez szükséges beszerzések megrendelése 2010. július 19-én megtörtént.
Menedzsment controlling keretrendszer megrendelése 2010. augusztus 4-én megtörtént. A licenszek leszállítása (részteljesítés) 2010. augusztus 16.
Hálózatépítés megrendelése 2010. augusztus 24-én. Az építés részteljesítése, 100 hálózati végpont kiépítése, 2010. szeptember IS-re elkészült.
A hallgatói, oktatói, kutatói ügyfélszolgálatok minőségének fejlesztéséhez kapcsolódó helyiségcsoport és a Diák Iroda belső átalakítása, felújítása folyamatban van. Az átalakítások, felújítások 98%-05 készültség i szinten állnak és napokon belül megtörténik az átadás.

 

2.  Projekt Előrehaladási Jelentés

 

1. Munkaerőpiaci alkalmazkodás fejlesztése

1.2. A Módszertani Központ és a Klaszter szervezésének előkészítése megkezdődött, ide értve a felnőttképzésben részt vevők számának előjelzését célzó társadalmi folyamatok vizsgálatát is. A kapcsolódó nyilvántartási és informatikai követelményrendszer elkészült, a beszerzések folyamatban vannak. Az E-learning Tanácsadó Központ ütem- és rendszerterve, továbbá az elektronikus felület terve elkészült. A felnőttképzési és távoktatási módszertani anyaggyűjtés megtörtént.

 

1.3. A különböző területekre és szintekre vonatkozó általános és speciális kompetenciák meghatározása megtörtént. A kompetencia-szettek kari szinten kialakításra kerültek, a követelményfüzet és a kompetencia modell kialakítása előkészítve. A mérések megkezdődtek.

 

2. Intézményirányítás fejlesztése

2.1. A belső auditáláshoz a belső gyakorlat és szabályozás áttekintése megkezdődött. A Felnőttképzési Klaszter önértékelési rendszerének kialakításához a koncepció kidolgozása az 1.2 pontban elkészült anyagok alapján, továbbá a humán- és projektmenedzsment kockázatkezelés adaptációja folyamatban. Kibővítettük a Kockázatkezelési Albumot. A menedzsment controlling kockázatok területén elfogadásra került a Kockázatkezelési Szabályzat. A környezetbarát iroda program PILOT vizsgálatait előkészítettük, 2011. januárban sor kerülhet képzésekre, kérdőíves megkérdezésre és a helyszíni látogatásokra is. A program honlapja elkészült, elérhető a projekt honlapjáról.

A folyamatmenedzsment rendszer, továbbá az irat- és dokumentumkezelő rendszer bevezetése és telepítése megtörtént. A modulok és űrlapok kialakítása és tesztelése folyamatos.

A menedzsment controlling rendszer irányítása folyamatos, a beszámolási és tervezési munkatáblák elkészültek, tesztelésük zajlik. A keretrendszer beszerzése és telepítése megtörtént. A kézikönyvek elkészítése folyamatos.

Az Evasys beszerzések megtörténtek.

 

2.2: Az AVIR-hoz kapcsolódó koncepciótervek, a funkcionális rendszerterv elkészítése folyamatban van.

2.3: a DPR vizsgálatokhoz a tesztek kidolgozásra kerültek, a lekérdezések és feldolgozások folyamatosak.

 

3. Hallgatói-oktatói szolgáltatások fejlesztése

3.1. A Pantheon funkcionális rendszertevének elkészítése folyamatban, az építészi részhez a közbeszerzést sikeresen lefolytattuk, szerződést megkötöttük. Az adatgyűjtések megkezdődtek.

3.2. Az elektronikus index és a kérvénykezelés koncepciójának kidolgozása folyamatban van. A hallgatói ügyfélszolgálat koncepcióterve elkészült, az operatív működés feladatainak kialakítása, továbbá a kapcsolódó infrastruktúra megszervezése, továbbá a rendszerek adatokkal való feltöltése ütemezés szerint folyamatosan zajlik. Az ügyrend kialakításának tárgyalásai folyamatban.

Az EÜK fizikai kialakítása megtörtént, a Diák Iroda átalakításának tervei alapján a megvalósítás folyamatban.

A kollégiumi WiFi hálózat beszerzései megtörténtek, tesztelése és a hálózatépítés folyamatban.

 

3.4. A kari szintű tehetséggondozó műhelyeket megszerveztük, a tutorok és résztvevők kiválasztása megtörtént.

3.5. A felzárkóztatási igények meghatározását támogató tesztek és feldolgozásuk elkészültek, az oktatók módszertani felkészítésének anyagai elkészültek, az érintett oktatók belső képzése megtörtént.

 

4. Nemzetközi versenyképességet elősegítő szolgáltatásfejlesztések

Az egyetemi honlap magyar nyelvű revíziója megtörtént, ami alapján az angol és német fordítás ütemezés szerint megkezdődött.

 

Eszközbeszerzés tevékenysége:

A 1132/2010 (VI.18.) Kormány határozat miatt meg nem valósult eszközbeszerzések ebben az időszakban beszerzésre kerültek. Az számítás- és irodatechnikai eszközök beszerzésére az alábbiak szerint került sor:

-          2010. októberében hallgatói ügyfélszolgálat hálózatépítése megtörtént.

-          2010. decemberi üzembe helyezéssel a felnőttképzési információs rendszer, társadalmi munkaerő kapcsolati iroda, minősített védőnői gyakorlóhely, környezetbarát iroda program, hallgatói ügyfélszolgálat, tehetséggondozási technikai kabinet, kollégiumi WiFi-hálózat, angol-német tudásbázis adaptáció eszközei kerültek beszerzésre.

-          2010. decemberében beszereztük az Evasys rendszer bővítését, aktualizálását.

-          A kollégiumi WiFi hálózatépítési munkáinak befejezése 2011. januárban várható.

 

Csatolt mellékletek:

1.1-1.4 mellékletek: Regionális- térségi szolgáltatóvá váláshoz szükséges módszertani fejlesztések anyagai

1.5-1.9 mellékletek: A felsőoktatás szakember-kibocsátásának munkaerő-piaci igényekkel való összehangolása érdekében a gyakorlati oktatás erősítésének anyagai

2.1-2.9 mellékeltek: Minőségirányítási rendszerek fejlesztése, szervezetfejlesztés anyagai

3.1 melléklet: Alumni szolgáltatások fejlesztésének anyaga

3.2-3.3 mellékletek: Hallgatói ügyfélszolgálat fejlesztésének anyagai

3.4-3.5 mellékletek: Kollégiumi WiFi hálózat bővítésének anyagai

3.6-3.8 mellékletek: Tehetséggondozási szolgáltatások fejlesztésének anyagai

3.9-3.11 mellékletek: Hallgatói tanulás-módszertani és felzárkóztató szolgáltatások fejlesztésének anyagai

 

Eltérések indoklása:

Projektmenedzsment ütemezése:

A tevékenység a támogatási szerződés szerint valósul meg.

 

Egyéb szolgáltatások ütemezése:

A 1132/201 (VI.18.) Kormány Határozat miatti beszerzési csúszások pótlása megtörtént.

 

Projekt szakmai megvalósításának ütemezése:

1.2: A felhasználó szerződések megkötése megtörtént, a felhasználói szerződéskötések tilalma és személyi változások miatt a stratégia-alakítási és információs adatbank építési fejlesztések miatt a munka csúszással indulhatott. Ezek következtébe a disszeminációs rendezvények, kiadványok 2011 tavaszán várhatók.

1.3: Az érintett intézményekkel és szervezetekkel való egyeztetések elhúzódása miatt az akkreditációs folyamat megindítása és díja még nem aktuális.

2.1: A munka az ütemezésnek megfelelően halad.

2.2: Az AVIR tartalmi egyeztetési nagyon nehézkesnek és időigényesnek bizonyult, bizonyos témákban (pl. kutatás) még máig nem zárult le.

Egyéb, a projekt végrehajtásával kapcsolatos tevékenység ütemezése:

A projekt előrehaladásával folyamatosan történik, az ésszerű takarékosság szem előtt tartásával.

2.3: Motivációs vizsgálatokat, továbbá emiatt a hozzá kötődő és DPR(A) vizsgálatokat nyári időszakban nem tudtuk lefolytatni. Beszámolási időszakban a vizsgálatok lefolytatva.

3.1: A felhasználói egyeztetések elhúzódtak a TÁMOP 4.1.1-08 projektben és ez a fejlesztés ráépül a másik projekt eredményeire. Ehhez kötődően az adatgyűjtések is csúszva tudtak elkezdődni.

3.2: A szerződéskötések csúszása miatt a munka később kezdődhetett meg minden ide vonatkozó területen.

4: A szakmai munka az eszközbeszerzések csúszása mellett ütemterv szerint halad.

 

Projekt megvalósításához igénybe vett szolgáltatások ütemezése:

Az informatikai beszerzések csúszása miatt a tartalomszolgáltatás az intézmény tájékoztatási rendserén még nem indulhatott el.

 

Felújítás, bővítés, átalakítás, eszközbeszerzés:

 

A 1132/201 (VI.18.) Kormány Határozattal érintett informatikai és eszköz beszerzések 2010. decemberéig megtörténtek.

Folyamatmenedzsment és elektronikus iratkezelő rendszer, továbbá menedzsment kontrolling rendszer beszerzés megtörtént.

Hálózatépítési IT eszközök beszerzése megtörtént, kollégiumi hálózatépítés, konfigurálás 2011. januárban fejezhető be.

Az ügyfélszolgálat építészeti kivitelezése megtörtént.

Társadalmi munkaerő kapcsolati iroda és minősített védőnői gyakorlóhely eszközbeszerzése megtörtént.

 

 

3.  Projekt Előrehaladási Jelentés

 

1. Munkaerőpiaci alkalmazkodás fejlesztése

1.2.

Az RFMK stratégiájának kidolgozása megtörtént, az ehhez kapcsolódó tanulmányok elkészültek. A LLL klaszter szervezés megkezdődött, ennek disszeminációs szakmai konferenciáját lebonyolítottuk. Az adatbank szoftverjének közbeszerzése megtörtént. A tanácsadó központ működési koncepciója elkészült a szervezést megindítottuk. A szoftver beszerzése után indul ez a tevékenység.

1.3.

Összeállítottuk a vizsgált szakok vonatkozásában a középiskolai követelmény csomagokat. A kompetenciamérések pilot végrehajtásához a karok jelenleg definiálják a szakokat, szakirányokat, hallgatói kört, módszertant a tanév végi felmérésekhez. A mintaképzések, gyakorlóhelyek kialakítása folyamatban van. A keretmodell elemeinek "összefésülése" megfelelően halad. Középiskolai kompetenciamérés, tutorálás: a vizsgálatok a 2. negyedévben fognak befejeződni. Benchmarking szolgáltatás: az előző PEJ-be egy részét már dokumentáltuk. Az alprojekt eddigi eredményeinek disszeminációjához publikációt készítettünk, amely lektorálás alatt van. A csoportmunkát pedig az első mérések után tartjuk célszerűnek megtartani. Az akkreditációs anyag várható benyújtási ideje: 2011. 2. negyedév.

2. Intézményirányítás fejlesztése

2.1.

Belső auditálás kritikus területeinek meghatározásra kerültek. Felnőttképzési minőségirányítási sajátosságok összesítése és önértékelési keretrendszer koncepció terve elkészült. Jó gyakorlati adatbázis fejlesztése megkezdődött. Humán erőforrás és projektmenedzsment kockázatkezelés meghatározásra került. A kockázatkezelési albummal párhuzamosan, az alapján e-oktatási tananyag készül.

A PM ajánlás alapján a működő kockázatkezelési rendszer hiányosságainak feltárása, új eljárás és szabályzat kidolgozása. Kockázatkezelés a gyakorlatban, útmutató elkészült. Éves kockázatelemzések folyamatban. A 2010. évi költségvetés alap tábláit kifejlesztettük TM1 modulban. A 2011. évi tervezés TM1 modulban előkészítve. A Menedzsment Controlling szakmai tartalma pontosítva. A költségvetés alaptáblái átadásra kerültek. AVIR stratégia projekthez kapcsolódó elemei kidolgozva, a stratégia ESZ elfogadva, költségvetés ennek megfelelően áttervezve. A kapcsolódó képzések megtörténtek.

2.2.

Az infrastruktúra nyilvántartás kialakítása, valamint az egyetem tudományos tevékenységéhez kapcsolódó adatszolgáltatások meghatározása kapcsán a fejlesztés szakmai tartalmának pontosítása tekintetében szakmai körben több megbeszélés is zajlott. Az infrastruktúra kataszter koncepciója elkészült, az infrastruktúra nyilvántartás saját fejlesztésű szoftverrel az AVIR éles indulására lesz kialakítva. A tudományos mutatók meghatározásánál a kötelező szolgáltatandó tartalom meghatározásával készült egy koncepció, ami viszont nem tükrözi a felsővezetés álláspontját. A Funkcionális rendszerterv elkészítése folyamatban van.

2.3.

Tesztek végleges kidolgozása az EDUCATIO megváltoztatott elemeinek kidolgozásával  befejeződött.

A leszűrések folyamatban vannak. A motivációs teszteket elkészítettük az EDUCATIO végső verziójának megfelelően. Az első vizsgálatokat elvégeztük, kiegészítő felméréseket 2011. február 25-én lezártuk. Elsődleges statisztikai értékelés megtörtént

3. Hallgatói-oktatói szolgáltatások fejlesztése

3.1.

A Funkcionális rendszerterv elkészítése folyamatban van. Az építészeti koncepcióterv elkészült. Az 1958-tól végzettek lakóhely adatainak központi nyilvántartásból való előállítása folyamatban van (20000 végzett hallgató). A törzskönyvek feldolgozása folyamatban.

3.2.

Elektronikus index, kérvénykezelő modulok bevezetése folyamatban van. Az Egyetemi Ügyfélszolgálati központ törzsadatainak rögzítése. A szervezeti és működési rend kialakítása folyamatban. Belső képzési módszer előkészítés alatt. A kollégiumi hálózat kiépítése megkezdődött.

3.4.

A nyelvi szintfelmérés is megvalósult, jelenleg folynak a nyelvi kurzusok. Az ütemezésnek megfelelően folyamatosan zajlik.

3.5.

A tanulást segítő anyagok kidolgozása az előírásnak megfelelően halad. A szakmai felzárkóztató kurzusok 2010/2011-es tanév 2. félévében elkezdődtek, a projekt befejezéséig folyamatosan zajlanak. Idegennyelvi felzárkóztatás az ütemezésnek megfelelően folyamatosan zajlik.

4. Nemzetközi versenyképességet elősegítő szolgáltatásfejlesztések

A rendszerterv kidolgozása folyamatban van. Egyetemi honlap angol nyelvre fordítása befejeződött. Német nyelvű rész egy fejezet kivételével kész.

 

 

1.3.    Középiskolai kompetencia mérés, illetve benchmarking tevékenység a középiskolai oktatás időbelisége miatt a 2. negyedévre is áthúzódik (új határidő: 2011. június 30.).

 

2.2.    A koncepcióterv és a funkcionális rendszertervek elkészültek, de a TÁMOP-4.1.1-08. projekt VIR programrészével azt folyamatosan szinkronizálni kell (új határidő: 2011. június 30.).

 

3.1.    Az ALUMNI Pantheon adatbázis fejlesztéséhez a személyi adatokat a BM központi nyilvántartója szűri le. 20000 adat szűrése zajlik, június 30-ra ez megtörténik.

 

3.2.    Hallgató, humánerőforrás tréning, csapatépítés, valamint a tudásmegosztó, jegyzetmegosztó, kommunikációs rendszerek továbbfejlesztése témakör kimunkálása folyamatban van (új határidő: június 30.).

 

 

1.3. Felsőoktatási szakember kibocsátás munkaerő-piaci igényekkel való összehangolása.

A feladat a középiskolák számára az 1. negyedévben fogadókészség hiányában korlátozottan volt végrehajtható.

A 2. negyedévre áthúzódva a feladat teljesíthető.

2.2. és 3.1. Adattár alapú vezetői információs rendszer fejlesztése és kapcsolódó menedzsment szolgáltatások és ALUMNI törzsadat rendszer.

Az 1951-75. között végzettek közül nagy a halálozási szám és nincs megbízható lakhely. VIR összehangolás TÁMOP-4.1.1-08.

A szűrést a BM lakóhely nyilvántartója végzi, és lehet kezdeni a feltöltést. A másik projekt véglegesítése.

3.2. Hallgatói, oktatói, kutatói ügyfélszolgálat.

A munka végzést egyeztetési nehézségek zavarták.

A folyamatban lévő feladatok a 2. negyedévben lezárhatók.

 

 

 

4.  Projekt Előrehaladási Jelentés

 

 

1. Munkaerőpiaci alkalmazkodás fejlesztése

1.2.

Megalakult az alprogram egyik lényeges elemét jelentő Regionális Felnőttképzési Klaszter, további feladat a tagok számának bővítése. A kapcsolódó szoftver beszerezve, testre szabás folyamatban, oktatása előkészítve. Önálló Moodle rendszer telepítve, ideiglenes helyen tesztelés alatt.

Módszertani kultúrák elemzése megtörtént, módszerbank ehhez igazodó előkészítése folyamatban.

1.3.

A kompetencia modell részeként a középiskolás diákok és az egyetemi hallgatók körében a kompetenciák elsajátításával való elégedettség felméréséhez teszt összeállítva.

A keretmodell elemeinek fejlesztése az ütemezetteknek megfelelően halad. Kompetencia-mérések ütemezés szerint lezajlottak, az értékelés és összehasonlítás folyamatban van.

A csoportmunkát a mérési eredmények értékelésével együtt szeretnénk megtenni, ezért várhatóan augusztus végén, illetve szeptember elején kerül rá sor.

Az akkreditációs anyag a kidolgozás előrehaladt, várható benyújtás 2011. nyár.

 

2. Intézményirányítás fejlesztése

2.1.

A belső auditálási módszertan kialakítása megtörtént, tanulmány formájában rendelkezésre áll.

A belső képzési anyagok kidolgozása megkezdődött, ahhoz elektronikus tananyag is tervben. PILOT auditok résztvevőinek kiválasztása megkezdődött.

LLL önértékelési keretmodell, továbbá tagkiválasztási audit módszertani anyag elkészült. A kidolgozott rendszer készen áll a véglegesítésre, a kapcsolódó alprogram eredményei alapján.

A kidolgozandó tesztek körének meghatározása megtörtént, tesztek kidolgozásának adatgyűjtési fázisa folyamatban van.

Jó gyakorlati adatbázis elkészült, ideiglenes tárhelyen tesztelése megtörtént, adatfelvitelre készen áll.

A kockázatkezelési album, mint az eddigi munka integráló összefoglalója elkészült, tanulmány formájában rendelkezésre áll, továbbá  a Gazdaságtudomány Kar Moodle rendszerében e-tananyag elérhető.

Az Környezetbarát Iroda Programhoz a visszajelzések alapján módosított teszt készült, a felmérés elindult, a TIOP 1.3.1 projekt építészeti ütemezése miatt a ciklusban nem fejeződik be.

 

A Kockázatkezelő Bizottság részére szakmai összefoglaló összeállításra került, beszámoló készült a Miskolci Egyetem kockázatkezelési folyamatának átalakításáról.

 

A folyamatmenedzsment rendszer űrlapjai elkészültek, adatfeltöltés folyamatos, szabályozás és oktatás előkészítés alatt. A Dokumentumtár és Archiváló modulok az éles rendszerben működnek. A hitelesítés kezelő modul tesztelése folyik.

 

Menedzsment controlling keretében saját bevétel tervezés átalakítása a TM1 igényeinek megfelelően zajlik. A Funkcionális rendszerterv elkészítése folyamatban van.

Új infrastruktúra nyilvántartás kialakítása van folyamatban, valamint az egyetem tudományos tevékenységéhez kapcsolódó adatszolgáltatások meghatározása, a nyilvántartáshoz kapcsolódó adatbázisok aktualizálása.

A Miskolci Egyetem Szerződéstárának aktualizálása folyamatos.

 

2.3.

A motivációs vizsgálatok folyamatban vannak, DPR (A) és (B) vizsgálatok lefolytatva, (D) vizsgálatok elemzése elkészítve.

 

3. Hallgatói-oktatói szolgáltatások fejlesztése

3.1.

A Funkcionális rendszerterv elkészítése folyamatban van, közbenső zsűrizés megtörtént. A törzskönyvek feldolgozása folyamatban van.

3.2.

Az elektronikus index és a kérvénykezelő bevezetése folyamatban van, kapcsolódó kézikönyvek elkészítése folyamatban.

Az EÜK kialakítása, fejlesztése ütemterv szerint halad. Az informatikai és irodatechnikai kérdések, problémák megoldása folyamatos. Az EÜK ügyrendjének kidolgozása a szabályozási változásokhoz igazodóan folyamatban.

A szükséges statisztikai adatok és tájékoztató anyagok (NEPTUN, diákigazolvány, leckekönyv, pénzügyek, fogyatékkal élők stb.) szolgáltatása terveknek megfelelően halad.

 

A Diák Iroda belső átalakításának részletei egyeztetés alatt, a felmerült problémák miatt szerződésmódosítás lesz szükséges. Beléptető, riasztó és kamera rendszer kiépítésének egyeztetése zajlik, megrendelés folyamatban.

A hálózat kiépítése megkezdődött, tesztüzem zajlik, végleges átadás várhatóan 2011. augusztus 31.

3.4.

A nyelvi szintfelmérés megvalósult, jelenleg folynak a nyelvi kurzusok. Tutorálás az ütemezésnek megfelelően folyik.

3.5.

A tanulást segítő anyagok kidolgozása megtörtént a szakmai felzárkóztató kurzusok elkezdődtek és folyamatosan zajlanak.

 

4. Nemzetközi versenyképességet elősegítő szolgáltatásfejlesztések

Projekt-tudásbázis koncepció és rendszertervének kidolgozása folyamatban van.

Az egyetemi honlap fordítás elkészült, a kari anyagok fordítása folyik.

 

 

 

5.  Projekt Előrehaladási Jelentés

 

1. Munkaerőpiaci alkalmazkodás fejlesztése

1.2.

Az elmúlt időszak folyamán tartott klaszter taggyűlésen megvitatásra kerültek a klaszter hosszú távú céljai, jövőbeli feladatai, valamint a további tagtoborzás kérdése. A felnőttképzési információs és nyilvántartó rendszer működtetésének betanítása után létrehoztuk a Miskolci Egyetem iCorso példányát. Három új tanfolyam adatait rögzítettük, valamint folyamatosan zajlik a felnőttképzésben résztvevők adatainak feltöltése.

Az előzetes ütemtervnek megfelelően megkezdődött a tartalommal való feltöltés: kóstoló kurzusok adaptációja, online felkészítő kurzusok az elearning alkalmazására, Gyakran ismételt kérdések. Távoktatási módszerbank szakmai alapkritériumainak kidolgozása. Hátrányos helyzetű felnőtt rétegek élethelyzetének elemzése. A készítendő honlap tartalmi és formai elemeinek tervezése. Az elmúlt időszakban megtörtént a nyilvántartó rendszer leszállítása, üzembe helyezése, valamint a működtetés betanítása.

 

1.3.

A kompetencia modell részeként elkészítettük a hallgatói kompetencia önértékelési kérdőívet és előkészítettük az Evasys alapú online felméréseket. Megtörtént a kompetencia könyvtárstruktúra véglegesítése kari szinten. Kompetencia szettek kialakítása során elvégezték a karok azt a pilot méréshez kapcsolódó szűkítést, amit elsődlegesen vizsgálni kívánnak. Kompetencia "minta" mérő munkalapok összeállítása történt meg az érintett karok részvételével, amelyek az e félévi mérések alapjául fognak szolgálni, illetve ezekre épülnek majd a további munkalapok. A végleges koncepció kialakítások megtörténtek, s összeállításra kerültek a gyakorlóhelyek működtetéséhez szükséges forgatókönyvek, menetrendek. A keretmodell elemeinek fejlesztése és alkalmazása az ütemezetteknek megfelelően zajlik. Az intézményen belüli szervezeti egységek közötti koordináció folyamatos. A 9. és 11. osztályokban lezajlott kompetencia mérések és a diákok kompetencia önértékelésének összehasonlító vizsgálata zajlik. Ehhez elkészítettük ebben a fázisban a diákok kompetencia önértékelésének strukturált elemzését. Megtartottuk az előrehaladást bemutató disszeminációs rendezvényünket.

 

 

2. Intézményirányítás fejlesztése

2.1.

20 fő belső auditori képzése megtörtént a kidolgozott módszertani és képzési anyagok segítségével. Képzési anyagok elérhetősége képzésen kívül is biztosított. PILOT auditok előkészítve, helyszíni vizsgálatok pontos időpontja egyeztetés alatt. Klaszter értékelési anyagok (kérdőívek és módszertani leírások) elkészültek, hozzáférhetőek a klaszter számára. Eljárások kidolgozása folyamatban, folyamatos az egyeztetés a klaszter-menedzsmenttel abban a tekintetben, hogy a minőségirányítási eljárásokat a valós működéshez igazítsuk. Felnőttképzésre vonatkozó DPR és ALUMNI folyamatok áttekintése megkezdődött. Adatbázis feltöltése folyamatos. Szakmai anyagok előkészítve, elemzések lefolytatva. Publikációs megjelenések 2011. őszétől folyamatosan várhatók. Honlap frissítése folyamatos. Együttműködést kezdeményeztünk az intézmény egyéb, környezeti kérdésekkel foglalkozó csoportjaival az eredmények kiterjesztése érdekében.

 

Az űrlapok elkészültek, a Szenátusi határozatok feltöltése folyamatosan történik. Újabb folyamatok előkészítése megkezdődött. A kézikönyvek véglegesítése és az oktatások előkészítése megkezdődött. A Dokumentumtár és Archiváló modulok az éles rendszerben működnek. A hitelesítés kezelő modul tesztelése folyik. A felhasználói oktatás megtörtént, a kézikönyvek elkészítése folyamatban van.

 

2.2.

A Funkcionális rendszerterv elkészült. A Fejlesztési rendszerterv elkészült.

 

2.3.

A teljes adatbázist validáltattuk és a teszteket részletesen összerendeztük. A felmérést és statisztikai értékelést befejeztük. A TÁMOP-4.1.1-08/1-2009-0016 DPR kiadványával együtt megjelentettük az FSZ és SZT anyagokat is.

 

3. Hallgatói-oktatói szolgáltatások fejlesztése

3.1.

A Funkcionális rendszerterv elkészítése folyamatban van. A gépészmérnök és közgazdász végzett hallgatók találkozóin ismertettük az ALUMNI emlékhely koncepciót. Gép folyóiratban hirdettük, egyetemi honlap Öregdiák linkre feltettük az adatkezelési nyilatkozatot és ALUMNI PANTHEON látványterveit. 10500 adatkezelési nyilatkozat feldolgozása folyamatban van. Validáltattunk 43344 volt hallgató adatát. További 25 adatkezelési nyilatkozat bekérése folyamatban van.

 

3.2.

Az elektronikus index bevezetése megtörtént, kézikönyvek elkészítése folyamatban van. A kérvénykezelő modul beszerzése megtörtént, kézikönyvek elkészítése folyamatban van.

Az Egyetemi Ügyfélszolgálati Központ kialakításának koordinálása, egyeztetés a munkatársakkal. Az ügyfélszolgálat színvonalasabbá tétele, mind a hallgatók és mind az oktatók, kutatók számára. A költözések során felmerülő informatikai problémák megoldása. A beszerzett fénymásolók és nyomtatók üzembe helyezése. Továbbá a kapcsolódó számítógépek telepítése a megfelelő szoftverekkel. Az Ügyfélszolgálati Központ ügyrendjének kidolgozása folyamatban. Folyamatos egyeztetést igényel a változások miatt. A humánerőforrás és az egyetemi ügymenet változásai miatt még tisztázandó az egyes feladatok és kötelezettségek kérdése. Folyamatban. A szükséges statisztikai adatok szolgáltatása a NEPTUN egységes tanulmányi rendszerből, a többletfeladatok ellátása érdekében. Az ügyfélszolgálati rendszer kialakítása során keletkezett adminisztrációs többletfeladatok ellátása. A jelenlegi tanulmányi félévben, illetve a következőben bevezetett tanulmányi módosításokról, ösztöndíjügyekről, illetve a jogszabályi változásokról készített tájékoztató anyagok.

A Diák Iroda belső átalakításának, felújításának koordinálása, egyeztetés az egyetem Műszaki és Üzemeltetési Főosztályával, a kivitelezővel, a Diák Iroda munkatársaival és a ME-HÖK-kel. Beléptető, riasztó és kamera rendszer kiépítésének egyeztetése, előkészítése, megrendelése.

Az egyeztetések során felmerült problémák miatt változás bejelentő lett beadva. Előreláthatóan módosul: az ügyfélszolgáltató intézményi rendszerek fejlesztéséhez kapcsolódó informatikai fejlesztést, támogató informatikai rendszerek bevezetésére. A beszerzett kivetítőkre átadott tartalom megjelenítése a kivetítőkön.

A tudásmegosztó, jegyzetmegosztó, kommunikációs rendszerek továbbfejlesztése projektelem változás bejelentőjének függvényében ezen feladatra szerződésmódosítás lett kezdeményezve. A tudásmegosztó, jegyzetmegosztó, kommunikációs rendszerek továbbfejlesztése projektelem változás bejelentőjének függvényében ezen feladatra szerződésmódosítás lett kezdeményezve.

A hálózat kiépítése 2011. augusztus 31-én elkészült. A hálózat tesztüzemeltetése. A beüzemeltetéssel és bevezetéssel kapcsolatos koordináció.

 

3.4.

A Tehetséggondozó Műhely programjai folyamatosan zajlanak. (A futó és tervezett programokat mellékeljük, valamint a jelenléti íveket is csatoljuk.) A nyelvi szintfelmérés a 2011/2012. tanév 1. félévében is megvalósult, jelenleg folynak a nyelvi kurzusok (a nyelvi tehetséggondozásban résztvevő hallgatók listáját is csatoljuk).

 

3.5.

Az előző félév tapasztalatainak értékelése, kari sajátosságok megállapítása. Közös intézményi koncepció kidolgozásának előkészítése. Karonként a szeptemberben megíratandó felmérő tesztek összeállítása tantárgyaknak megfelelően. Szeptember első fele: minden érintett karon és nevesített tárgyból felmérő tesztek megíratása (teszteket mellékeljük). Tesztek javítása, értékelése, hallgatók kiválasztása. (Értékeléseket mellékeljük.) Kurzusok indítása.

 

4. Nemzetközi versenyképességet elősegítő szolgáltatásfejlesztések

A koncepció kidolgozása folyamatban van. A rendszerterv kidolgozása folyamatban van.

További honlap részletek fordítása történt meg.

 

6.  Projekt Előrehaladási Jelentés

1. Munkaerőpiaci alkalmazkodás fejlesztése

 

1.2.

Az OSAP adatbázisára építve  elemeztük B.-A.-Z. megye felnőttképzési piacát a képző intézmények és a képzések száma alapján 2008-2010 időszakban. A tanfolyamokhoz a korábbiak mellett további hallgatók rögzítése, valamint feltöltési segédlet és felhasználói dokumentáció készítése. Az e-learning tanácsadói rendszer elemeinek további tartalmakkal való feltöltése, újabb kóstoló kurzus, minőségbiztosítási blokk és dokumentumok-tanulmányok körében. A klaszter honlapjának kialakításával szemben támasztott követelmények kidolgozása.

 

1.3.

A kompetenciamérések és értékelések valamennyi érintett karon folyamatban vannak. A Gazdaságtudományi Karon november 22-23-án kétnapos kompetencia menedzsment rendezvény volt, amelynek része volt a kari hallgatók felmérése. A kiértékelés még zajlik. A GTK rendezvényén kompetenciafejlesztések is történtek. A benchmarking végrehajtását a következő időszakra toljuk, mert más felsőoktatási intézményi projektek eredményével ekkor tudunk már összehasonlításokat végezni.

 

2. Intézményirányítás fejlesztése

 

2.1.

Az klaszter minőségirányítási eljárásainak kidolgozása ütemtervnek megfelelően zajlik, folyamatos a kommunikáció és az egyeztetés az érintettek között. DPR és ALUMNI folyamatok áttekintése lezajlott, részben egyetemi szabályozásba is bekerültek. Jó gyakorlati adatbázis rendelkezésre áll, feltöltése a projekt további részeiben és lezárása után is folyamatos lesz. Egységes kari és egyéb gazdálkodási egységre vonatkozó költségvetési struktúra modell, stratégiai tervmodell részletes kidolgozása megtörtént. A 2010. évi költségvetés alap tábláit fejlesztettük ki a TM1 modulban és ezeket fejlesztjük tovább a projekt során, amelynek átadása 2010. november 22-én megtörtént. A menedzsment controlling rendszerben rögzített tervtáblák elemzése, tesztelése, a felhasználói oktatás megtörtént, a kézikönyvek elkészítése folyamatban van.

 

2.2.

Az interfész definíciók elkészítése folyamatban van. A Miskolci Egyetem Szerződéstárának aktualizálása ment végbe, melyhez kapcsolódóan a megfelelő jogosultságok beállítását követően a jelenleg érvényben lévő bérleti szerződések digitalizálása és frissítése zajlott.

 

2.3.

A DPR 2012. évi tavaszi vizsgálatainak előkészítése folyamatban van.

 

3. Hallgatói-oktatói szolgáltatások fejlesztése

 

3.1.

ALUMNI adatbázis működtetéséhez a 2008., 2009., 2010., 2011. évi adatkezelési nyilatkozatok elektronikus felvitele megtörtént.

 

3.2.

Az Egyetemi Ügyfélszolgálati Központ kialakítása és az ügyfélszolgálat színvonalasabbá tétele folyamatosan halad. Az Ügyfélszolgálati Központ ügyrendjének kidolgozása folyamatban. A jelenlegi tanulmányi félévben, illetve a következőben bevezetett tanulmányi módosításokról, ösztöndíjügyekről, illetve a jogszabályi változásokról készített tájékoztató anyagok készítése folyamatos. A Diák Iroda belső átalakításának, felújításának koordinálása, beléptető, riasztó és kamera rendszer kiépítésének egyeztetése, előkészítése, megrendelése. Az egyeztetések során felmerült problémák miatt változás bejelentő lett beadva. A ME-HÖK által használt elektronikus ösztöndíjigénylő rendszer (SZÖBSYS) felhasználói kézikönyvének elkészítése a bírálóknak, amely tartalmazza a rendszer leírását és a részletes útmutatásokat és a bíráláshoz szükséges információkat. A hálózat tesztüzemeltetése. A beüzemeltetéssel és bevezetéssel kapcsolatos koordináció.

 

3.4.

A Tehetséggondozó Műhely programjai folyamatosan zajlanak. (A futó programokat mellékeljük, valamint a jelenléti íveket is csatoljuk.)

A nyelvi szintfelmérés a 2011/2012. tanév 1. félévében is megvalósult, jelenleg folynak a nyelvi kurzusok (a nyelvi tehetséggondozásban részt vevő hallgatók listáját is csatoljuk).

Több hallgató sikeresen szerepelt az idei TDK-n. A TDK-ról szóló beszámolót, valamint az elkészült TDK dolgozatokat mellékeljük.

 

3.5.

A szeptemberi felmérő dolgozatok értékelését követően a felzárkóztató foglalkoztatások a jelzett időszakban rendszeresen zajlottak szakmai tárgyakból. A felzárkóztatáson résztvevő hallgatók névsorát a jelenléti íveket, a dolgozatokat és az értékeléseket mellékeljük. A szeptemberi felmérő dolgozatok értékelését követően a felzárkóztató foglalkoztatások a jelzett időszakban rendszeresen zajlottak idegen nyelvből

Felmérő dolgozatok javítása, értékelése, hallgatók kiválasztása.

Felzárkóztató foglalkozások rendszeres tartása szakmai tárgyakból (jelenléti íveket mellékeljük).

Felzárkóztató foglalkozások rendszeres tartása idegen nyelvből (jelenléti íveket mellékeljük).

Szintfelmérő dolgozatok íratása, a felzárkóztatás eredményének mérése szakmai tárgyakból (dolgozatokat és az értékeléseket papír alapon mellékeljük).

Szintfelmérő dolgozatok íratása, a felzárkóztatás eredményének mérése idegen nyelvből (dolgozatokat és az értékeléseket papír alapon mellékeljük).

 

4. Nemzetközi versenyképességet elősegítő szolgáltatásfejlesztések

A koncepció kidolgozása folyamatban van. A rendszerterv kidolgozása folyamatban van. A honlap fordítások folytatása a változás bejelentés engedélyezésével megindult.

 

 

 

7.  Projekt Előrehaladási Jelentés

 

 

1. Munkaerőpiaci alkalmazkodás fejlesztése

1.2.

A klaszter működtetése, partnerek keresése (bővülés történt) és a pályázatfigyelés folyamatos. Az informatikai rendszerbe hallgatók rögzítése megtörtént (jelenleg regisztrált 492 fő). Megkezdődött a design elemek átalakítása, illetve ajánlásokat fogalmaztunk meg arra vonatkozóan, hogy az e-learning felületen hogyan lehetne elérhetővé tenni a Felnőttképzési és Távoktatási Módszerbank tartalmi elemeit. A felnőttképzés hatékonyságának növelése érdekében a szociálisan deprivált társadalmi rétegek, csoportok kibontakoztatásának néhány lehetséges útját kidolgoztuk. Meghatároztuk a távoktatási rendszer tervezésének követelményeit, szerződés előkészítése folyamatban. A honlapra magyar és angol nyelven egyaránt felkerülnek a tartalmak.

1.3.

Valamennyi résztvevő kar esetében zajlanak a felmérések. Az EÜK védőnői képzésének teljes évfolyama a mintagyakorló helyen részt vett a kompetencia felmérésben, a kompetencia fejlesztésében, és megtörtént a kompetenciák újramérése. A felmérési eredmények értékelése zajlik. A BTK akkreditált pedagógus továbbképzési tanfolyama az érintett középiskolai oktatók körében meghirdetésre került. Az adatbázis struktúra kialakítása a kompetencia értékelő módszertan alapján tervszerűen halad. A keretmodell három jelentős területen lépett előre: elkészült a komplementer kompetenciákat mérő modell; egységes értékelő rendszer került kialakításra; Debreceni Egyetem hallgatóival összehasonlító elemzési munka megindult. A komplementer kompetenciák meghatározása és képzési területenkénti súlyozását tartalmazó táblázat képezi a középiskolás kompetenciamérő lapok és mérések alapját. A Debreceni Egyetem hallgatói felméréseiből kiválogatásra kerültek az összehasonlítható elemek az alprogramunk által mért kompetenciák vonatkozásában. A különböző képzési területek részletes elemzései a következő negyedév feladatát képezi.

 

2. Intézményirányítás fejlesztése

2.1

A Klaszter minőségirányítási rendszerének eljárásait a menedzsmenttel egyeztetve áttekintettük és kidolgoztuk. Minőségirányítási szabályzat készítését határoztuk el, aminek munkaverziója rendelkezésre áll, elfogadás előkészítése folyamatban van. Várhatóan áprilisban még közösen áttekintjük a szervezeti szabályozás részleteit.

DPR/ALUMNI elfogadott szabályozásának áttekintése, és azokra épülve aktualizálás, kiegészítés megtörtént. A Minőségirányítási Kézikönyv frissítése folyamatos, a egyetemi döntéshozatalhoz igazodóan.

A Környezetbarát Iroda Program és jó gyakorlatok népszerűsítése folyamatos a kollégák és a hallgatók körében is, hogy megismerjék a lehetőségeket (hosszú távú fenntarthatóság érdekében). Önértékelések előkészítése folyamatban az utolsó periódusra.

2.2.

Az AVIR kézikönyv elkészítése folyamatban van.

2.3.

A DPR keresztféléves képzések kimenő motivációs vizsgálatait terven túl elvégeztük. Sajtótájékoztató anyag elkészült.

 

3. Hallgatói-oktatói szolgáltatások fejlesztése

3.1.

Adatkezelési nyilatkozatok feldolgozása a beérkezés sorrendjében zajlik.

3.2.

Felhasználói oktatások (két alkalommal) megtörténtek, elkészült az aktuális felhasználói kézikönyv és a leckekönyv mintapéldánya. Az EÜK működtetése és az ügyfélszolgálat fejlesztése, eszközök üzembe helyezése folyamatos. Ügyrendi kérdések egyeztetése folyamatos. A szükséges statisztikai adatok szolgáltatása a NEPTUN rendszerből zajlik. A Diák Iroda belső átalakítása és a kapcsolódó egyeztetések folyamatban. Beléptető és biztonsági rendszer kiépítésének egyeztetése, megrendelése zajlik. A ME-HÖK által használt UNISYS-hez képest fejlettebb ösztöndíj-ügyintéző bevezetése történik meg. A beszerzett kivetítőkön átadott tartalom megjelenítése zajlik. A hálózat tesztüzemeltetése, koordinációja folyamatban.

3.4.

A Tehetséggondozó Műhely programjai folyamatosan zajlanak. A nyelvi szintfelmérés a 2011/2012. tanév 1. félévében is megvalósult, jelenleg folynak a nyelvi kurzusok.

3.5.

Felzárkóztató foglalkozások rendszeres tartása szakmai tárgyakból. Felzárkóztató foglalkozások rendszeres tartása idegen nyelvből. Szintfelmérő dolgozatok íratása, a felzárkóztatás eredményének mérése szakmai tárgyakból. A szintfelmérő dolgozatokat az IOK megíratta, a felzárkóztatás eredményének mérésére idegen nyelvből.

4. Nemzetközi versenyképességet elősegítő szolgáltatásfejlesztések

Kutatási és projekt humán kompetenciatár koncepció terve és a kapcsolódó adatbekérés megtörtént. Az angol és német nyelvű fordítás megkezdődött. A CTFK anyagának fordításával a honlap fordításának feladata befejeződik.

 

Mellékletek:

1.2. Esély klaszter működésének és fejlesztésének anyagai

1.3. Kompetencia mérés és fejlesztés anyagai

2.1. Minőségirányítási rendszer fejlesztésének anyagai

2.3. DPR vizsgálati és sajtó anyagok

3.1. ALUMNI adatbázis feltöltésének anyagai

3.2. Hallgatói szolgáltatásfejlesztés előrehaladási és mintaanyagai

3.4. Tehetséggondozási feladatok anyagai

3.5. Felzárkóztató szolgáltatások anyagai

4. Idegen nyelvre való fordítás anyagai