1.
Projekt
Előrehaladási Jelentés
A jelentés azonosító adatai
|
Tárgy
időszak |
Kezdő
dátuma: 2010. 06. 01. Záró dátuma: 2010. 09. 23. |
|
A
projekt tényleges kezdete és várható befejezése |
2010.
06.
01.
2012.05. 31. |
|
A jelentésért
felelős személy |
Prof.
Dr. Szintay István |
|
Telefon,
fax |
+36
46 563442 +36 46 563441 |
|
Email |
szvmanor@uni-miskolc.hu |
Projekt szakmai megvalósításával kapcsolatos tevékenységek:
1. Munkaerő-piaci alkalmazkodás fejlesztése
1.2.
Az 1132/2010 (VI.18.) Kormány határozat miatt átütemezésre került 2010.
októbertől az azt követő félévre, azaz 2011. március végéig.
1.3.
A munkaerő-piaci igények felmérésére szolgáló, alapvetően a képzési területek
specifikációit is integráló kérdőív, és szakértői interjú szempontrendszer
összeállításra került. Valamennyi kar elvégezte a kérdőíves megkérdezést, a
szakértői interjúk lezajlottak. Ezek feldolgozása és értékelése a követelmény
profil összeállításának és a kompetencia modell kialakításának részét képezi és
egyben egyik input-jaként értelmezzük. A kompetencia
könyvtárstruktúra kialakításához a képzési szintenként, szakonként
meghatározott KKK-k kompetencia szempontú
felülvizsgálata zajlik.
Az intézményi szintű keretmodell kidolgozás folyamatban van. A középiskolai
kompetencia mérés összefoglaló leírása 70%-0s állapotban van és zajlik az
intézményi elvárásokkal való szakonkénti összehasonlítás.
2. Intézményirányítás fejlesztése
2.1
A Környezetbarát Iroda Program (KB!) és a
Kockázatkezelési rendszer kialakítása az ütemtervnek megfelelően halad,
elkészült a Kockázatelemzési módszerek összegyűjtése.
Elkészítettük a KBI módszertani kézikönyvét, a belső képzés anyagai 95 %-os
készültségben vannak. Az első vizsgálatok tapasztalatai alapján aktualizálni fogjuk.
2.2
Az adattár alapú vezetői információs rendszer koncepció tervének kidolgozása az
ütemezésnek megfelelően halad.
2.3
DPR tesztek kidolgozása közül a DPR D teszt "ü" verziója elkészült,
az interjúk készítése érdekében folyik a teszt rövidítése, a 15 hallgató
(politológus) kiválasztása, az interjú módszertani anyagának véglegesítése, a
címlisták leszűrése 75%-os készültségű.
3. Hallgatói szolgáltatások fejlesztése
3.1
Az ALUMNI Pantheon koncepció közbeszerzési eljárása nem indulhatott meg, (1132/2010
(VI.18.kormányhatározat miatt) annak szakmai tartalmát
azonban előkészítettük. A közbeszerzési eljárás előkészítése folyamatban van.
Az ALUMNI adatok gyűjtésének és rendszerezésének megszervezése megtörtént, az
adatgyűjtés elkezdődött 2010. szeptember l-jén
3.2
Folyamatban lévő tevékenységek:
- Humánerőforrás tréning, csapatépítés szakmai anyagainak elkészítése,
- A projekt azonosító száma:
TÁMOP-4.1.1/A-10/1/KONV-2010-0001 A (fő)kedvezményezett neve: Miskolci Egyetem
- Ügyfélszolgálati rendszer koncepció kidolgozása. Diák Iroda átalakítási
koncepciójának kidolgozása,
- Hallgatói, oktatói, kutatói ügyfélszolgálat szakmai megvalósításával
kapcsolatos koordináció, Hallgatói, oktatói, kutatói ügyfélszolgálat
informatikai üzemeltetése,
- Hallgatói, oktatói, kutatói ügyfélszolgálat és kari feladatok koordinációja,
- Hallgatói, oktatói, kutatói ügyfélszolgálat ügyrendjének kidolgozása,
- Hallgatói, oktatói, kutatói ügyfélszolgálat adminisztrációs feladatainak
ellátása, Hallgatói, oktatói, kutatói ügyfélszolgálat törzsadatainak rögzítése.
- Diák Iroda fejlesztésével kapcsolatos feladatok koordinálása,
- Elektronikus index fejlesztés szakmai koncepcióterv kidolgozása,
Kérvénykezelő modul bevezetése szakmai koncepcióterv kidolgozása.
- A jelenlegi kollégiumi informatikai infrastruktúra felmérése megvalósult. 3.4
- A kari tehetséggondozási tevékenységek áttekintése, az intézményi
tehetséggondozási szolgáltatások koncepciótervének kidolgozása elkezdődött, a
Tehetséggondozó - - Műhely szervezése folyamatban van, a hallgatók kiválasztása
2010. november végéig megtörténik.
3.5
A hallgatói tanulás módszertani és felzárkóztató szolgáltatások
koncepciótervének kidolgozása elkezdődött.
Eszközbeszerzés tevékenysége
Az 1132/2010 (VI.18.l Kormány határozat miatt egyes
informatikai eszköz beszerzése k megrendelésére ebben az időszakban nem volt
lehetőség.
Folyamatmenedzsment és elektronikus iratkezelő rendszer továbbfejlesztéséhez
szükséges beszerzések megrendelése 2010. július 19-én megtörtént.
Menedzsment controlling keretrendszer megrendelése
2010. augusztus 4-én megtörtént. A licenszek
leszállítása (részteljesítés) 2010. augusztus 16.
Hálózatépítés megrendelése 2010. augusztus 24-én. Az építés részteljesítése,
100 hálózati végpont kiépítése, 2010. szeptember IS-re
elkészült.
A hallgatói, oktatói, kutatói ügyfélszolgálatok minőségének fejlesztéséhez
kapcsolódó helyiségcsoport és a Diák Iroda belső átalakítása, felújítása
folyamatban van. Az átalakítások, felújítások 98%-05 készültség i szinten
állnak és napokon belül megtörténik az átadás.
2. Projekt Előrehaladási Jelentés
1.
Munkaerőpiaci alkalmazkodás fejlesztése
1.2.
A Módszertani Központ és a Klaszter szervezésének előkészítése megkezdődött,
ide értve a felnőttképzésben részt vevők számának előjelzését célzó társadalmi
folyamatok vizsgálatát is. A kapcsolódó nyilvántartási és informatikai
követelményrendszer elkészült, a beszerzések folyamatban vannak. Az E-learning Tanácsadó Központ ütem- és rendszerterve,
továbbá az elektronikus felület terve elkészült. A felnőttképzési és
távoktatási módszertani anyaggyűjtés megtörtént.
1.3.
A különböző területekre és szintekre vonatkozó általános és speciális
kompetenciák meghatározása megtörtént. A kompetencia-szettek kari szinten
kialakításra kerültek, a követelményfüzet és a kompetencia modell kialakítása
előkészítve. A mérések megkezdődtek.
2.
Intézményirányítás fejlesztése
2.1.
A belső auditáláshoz a belső gyakorlat és szabályozás áttekintése megkezdődött.
A Felnőttképzési Klaszter önértékelési rendszerének kialakításához a koncepció
kidolgozása az 1.2 pontban elkészült anyagok alapján, továbbá a humán- és
projektmenedzsment kockázatkezelés adaptációja folyamatban. Kibővítettük a
Kockázatkezelési Albumot. A menedzsment controlling
kockázatok területén elfogadásra került a Kockázatkezelési Szabályzat. A
környezetbarát iroda program PILOT vizsgálatait előkészítettük, 2011. januárban
sor kerülhet képzésekre, kérdőíves megkérdezésre és a helyszíni látogatásokra
is. A program honlapja elkészült, elérhető a projekt honlapjáról.
A
folyamatmenedzsment rendszer, továbbá az irat- és dokumentumkezelő rendszer
bevezetése és telepítése megtörtént. A modulok és űrlapok kialakítása és
tesztelése folyamatos.
A
menedzsment controlling rendszer irányítása
folyamatos, a beszámolási és tervezési munkatáblák elkészültek, tesztelésük
zajlik. A keretrendszer beszerzése és telepítése megtörtént. A kézikönyvek
elkészítése folyamatos.
Az
Evasys beszerzések megtörténtek.
2.2:
Az AVIR-hoz kapcsolódó koncepciótervek, a
funkcionális rendszerterv elkészítése folyamatban van.
2.3:
a DPR vizsgálatokhoz a tesztek kidolgozásra kerültek, a lekérdezések és
feldolgozások folyamatosak.
3.
Hallgatói-oktatói szolgáltatások fejlesztése
3.1.
A Pantheon funkcionális rendszertevének elkészítése folyamatban, az építészi
részhez a közbeszerzést sikeresen lefolytattuk, szerződést megkötöttük. Az
adatgyűjtések megkezdődtek.
3.2.
Az elektronikus index és a kérvénykezelés koncepciójának kidolgozása
folyamatban van. A hallgatói ügyfélszolgálat koncepcióterve elkészült, az
operatív működés feladatainak kialakítása, továbbá a kapcsolódó infrastruktúra
megszervezése, továbbá a rendszerek adatokkal való feltöltése ütemezés szerint
folyamatosan zajlik. Az ügyrend kialakításának tárgyalásai folyamatban.
Az
EÜK fizikai kialakítása megtörtént, a Diák Iroda átalakításának tervei alapján
a megvalósítás folyamatban.
A
kollégiumi WiFi hálózat beszerzései megtörténtek,
tesztelése és a hálózatépítés folyamatban.
3.4.
A kari szintű tehetséggondozó műhelyeket megszerveztük, a tutorok
és résztvevők kiválasztása megtörtént.
3.5.
A felzárkóztatási igények meghatározását támogató tesztek és feldolgozásuk
elkészültek, az oktatók módszertani felkészítésének anyagai elkészültek, az
érintett oktatók belső képzése megtörtént.
4.
Nemzetközi versenyképességet elősegítő szolgáltatásfejlesztések
Az
egyetemi honlap magyar nyelvű revíziója megtörtént, ami alapján az angol és
német fordítás ütemezés szerint megkezdődött.
Eszközbeszerzés
tevékenysége:
A
1132/2010 (VI.18.) Kormány határozat miatt meg nem valósult eszközbeszerzések
ebben az időszakban beszerzésre kerültek. Az számítás- és irodatechnikai
eszközök beszerzésére az alábbiak szerint került sor:
-
2010. októberében hallgatói
ügyfélszolgálat hálózatépítése megtörtént.
-
2010.
decemberi üzembe helyezéssel a felnőttképzési információs rendszer, társadalmi
munkaerő kapcsolati iroda, minősített védőnői gyakorlóhely, környezetbarát
iroda program, hallgatói ügyfélszolgálat, tehetséggondozási technikai kabinet,
kollégiumi WiFi-hálózat, angol-német tudásbázis
adaptáció eszközei kerültek beszerzésre.
-
2010. decemberében beszereztük az Evasys rendszer bővítését, aktualizálását.
-
A
kollégiumi WiFi hálózatépítési munkáinak befejezése
2011. januárban várható.
Csatolt
mellékletek:
1.1-1.4
mellékletek: Regionális- térségi szolgáltatóvá váláshoz szükséges módszertani
fejlesztések anyagai
1.5-1.9
mellékletek: A felsőoktatás szakember-kibocsátásának munkaerő-piaci igényekkel
való összehangolása érdekében a gyakorlati oktatás erősítésének anyagai
2.1-2.9
mellékeltek: Minőségirányítási rendszerek fejlesztése, szervezetfejlesztés
anyagai
3.1
melléklet: Alumni szolgáltatások fejlesztésének
anyaga
3.2-3.3
mellékletek: Hallgatói ügyfélszolgálat fejlesztésének anyagai
3.4-3.5
mellékletek: Kollégiumi WiFi hálózat bővítésének
anyagai
3.6-3.8
mellékletek: Tehetséggondozási szolgáltatások fejlesztésének anyagai
3.9-3.11
mellékletek: Hallgatói tanulás-módszertani és felzárkóztató szolgáltatások
fejlesztésének anyagai
Eltérések
indoklása:
Projektmenedzsment
ütemezése:
A
tevékenység a támogatási szerződés szerint valósul meg.
Egyéb
szolgáltatások ütemezése:
A
1132/201 (VI.18.) Kormány Határozat miatti beszerzési csúszások pótlása
megtörtént.
Projekt
szakmai megvalósításának ütemezése:
1.2:
A felhasználó szerződések megkötése megtörtént, a felhasználói szerződéskötések
tilalma és személyi változások miatt a stratégia-alakítási és információs
adatbank építési fejlesztések miatt a munka csúszással
indulhatott. Ezek következtébe a disszeminációs
rendezvények, kiadványok 2011 tavaszán várhatók.
1.3:
Az érintett intézményekkel és szervezetekkel való egyeztetések elhúzódása miatt
az akkreditációs folyamat megindítása és díja még nem aktuális.
2.1:
A munka az ütemezésnek megfelelően halad.
2.2:
Az AVIR tartalmi egyeztetési nagyon nehézkesnek és időigényesnek bizonyult,
bizonyos témákban (pl. kutatás) még máig nem zárult le.
Egyéb,
a projekt végrehajtásával kapcsolatos tevékenység ütemezése:
A
projekt előrehaladásával folyamatosan történik, az ésszerű takarékosság szem
előtt tartásával.
2.3:
Motivációs vizsgálatokat, továbbá emiatt a hozzá kötődő és DPR(A)
vizsgálatokat nyári időszakban nem tudtuk lefolytatni. Beszámolási időszakban a
vizsgálatok lefolytatva.
3.1:
A felhasználói egyeztetések elhúzódtak a TÁMOP 4.1.1-08 projektben és ez a
fejlesztés ráépül a másik projekt eredményeire. Ehhez kötődően az adatgyűjtések
is csúszva tudtak elkezdődni.
3.2:
A szerződéskötések csúszása miatt a munka később kezdődhetett meg minden ide
vonatkozó területen.
4:
A szakmai munka az eszközbeszerzések csúszása mellett ütemterv szerint halad.
Projekt
megvalósításához igénybe vett szolgáltatások ütemezése:
Az
informatikai beszerzések csúszása miatt a tartalomszolgáltatás az intézmény
tájékoztatási rendserén még nem indulhatott el.
Felújítás,
bővítés, átalakítás, eszközbeszerzés:
A
1132/201 (VI.18.) Kormány Határozattal érintett informatikai és eszköz
beszerzések 2010. decemberéig megtörténtek.
Folyamatmenedzsment
és elektronikus iratkezelő rendszer, továbbá menedzsment kontrolling rendszer
beszerzés megtörtént.
Hálózatépítési
IT eszközök beszerzése megtörtént, kollégiumi hálózatépítés, konfigurálás 2011.
januárban fejezhető be.
Az
ügyfélszolgálat építészeti kivitelezése megtörtént.
Társadalmi
munkaerő kapcsolati iroda és minősített védőnői gyakorlóhely eszközbeszerzése
megtörtént.
3. Projekt Előrehaladási Jelentés
1. Munkaerőpiaci alkalmazkodás fejlesztése
1.2.
Az
RFMK stratégiájának kidolgozása megtörtént, az ehhez kapcsolódó tanulmányok
elkészültek. A LLL klaszter szervezés megkezdődött,
ennek disszeminációs szakmai konferenciáját
lebonyolítottuk. Az adatbank szoftverjének közbeszerzése megtörtént. A
tanácsadó központ működési koncepciója elkészült a szervezést megindítottuk. A
szoftver beszerzése után indul ez a tevékenység.
1.3.
Összeállítottuk
a vizsgált szakok vonatkozásában a középiskolai követelmény csomagokat. A
kompetenciamérések pilot végrehajtásához a karok jelenleg definiálják a
szakokat, szakirányokat, hallgatói kört, módszertant a tanév végi felmérésekhez.
A mintaképzések, gyakorlóhelyek kialakítása folyamatban van. A keretmodell
elemeinek "összefésülése" megfelelően halad. Középiskolai
kompetenciamérés, tutorálás: a vizsgálatok a 2.
negyedévben fognak befejeződni. Benchmarking szolgáltatás: az előző PEJ-be egy részét már dokumentáltuk. Az alprojekt
eddigi eredményeinek disszeminációjához publikációt
készítettünk, amely lektorálás alatt van. A csoportmunkát pedig az első mérések
után tartjuk célszerűnek megtartani. Az akkreditációs anyag várható benyújtási
ideje: 2011. 2. negyedév.
2. Intézményirányítás
fejlesztése
2.1.
Belső
auditálás kritikus területeinek meghatározásra kerültek. Felnőttképzési
minőségirányítási sajátosságok összesítése és önértékelési keretrendszer
koncepció terve elkészült. Jó gyakorlati adatbázis fejlesztése megkezdődött.
Humán erőforrás és projektmenedzsment kockázatkezelés meghatározásra került. A
kockázatkezelési albummal párhuzamosan, az alapján e-oktatási tananyag készül.
A PM
ajánlás alapján a működő kockázatkezelési rendszer hiányosságainak feltárása,
új eljárás és szabályzat kidolgozása. Kockázatkezelés a gyakorlatban, útmutató
elkészült. Éves kockázatelemzések folyamatban. A 2010. évi költségvetés alap
tábláit kifejlesztettük TM1 modulban. A 2011. évi tervezés TM1 modulban
előkészítve. A Menedzsment Controlling szakmai
tartalma pontosítva. A költségvetés alaptáblái átadásra kerültek. AVIR
stratégia projekthez kapcsolódó elemei kidolgozva, a stratégia ESZ elfogadva,
költségvetés ennek megfelelően áttervezve. A kapcsolódó képzések megtörténtek.
2.2.
Az infrastruktúra nyilvántartás kialakítása, valamint az egyetem tudományos tevékenységéhez kapcsolódó adatszolgáltatások meghatározása kapcsán a fejlesztés szakmai tartalmának pontosítása tekintetében szakmai körben több megbeszélés is zajlott. Az infrastruktúra kataszter koncepciója elkészült, az infrastruktúra nyilvántartás saját fejlesztésű szoftverrel az AVIR éles indulására lesz kialakítva. A tudományos mutatók meghatározásánál a kötelező szolgáltatandó tartalom meghatározásával készült egy koncepció, ami viszont nem tükrözi a felsővezetés álláspontját. A Funkcionális rendszerterv elkészítése folyamatban van.
2.3.
Tesztek
végleges kidolgozása az EDUCATIO megváltoztatott elemeinek kidolgozásával befejeződött.
A
leszűrések folyamatban vannak. A motivációs teszteket elkészítettük az EDUCATIO
végső verziójának megfelelően. Az első vizsgálatokat elvégeztük, kiegészítő
felméréseket 2011. február 25-én lezártuk. Elsődleges statisztikai értékelés
megtörtént
3. Hallgatói-oktatói
szolgáltatások fejlesztése
3.1.
A
Funkcionális rendszerterv elkészítése folyamatban van. Az építészeti
koncepcióterv elkészült. Az 1958-tól végzettek lakóhely adatainak központi
nyilvántartásból való előállítása folyamatban van (20000 végzett hallgató). A
törzskönyvek feldolgozása folyamatban.
3.2.
Elektronikus
index, kérvénykezelő modulok bevezetése folyamatban van. Az Egyetemi
Ügyfélszolgálati központ törzsadatainak rögzítése. A szervezeti és működési
rend kialakítása folyamatban. Belső képzési módszer előkészítés alatt. A kollégiumi hálózat
kiépítése megkezdődött.
3.4.
A
nyelvi szintfelmérés is megvalósult, jelenleg folynak a nyelvi kurzusok. Az
ütemezésnek megfelelően folyamatosan zajlik.
3.5.
A
tanulást segítő anyagok kidolgozása az előírásnak megfelelően halad. A szakmai
felzárkóztató kurzusok 2010/2011-es tanév 2. félévében elkezdődtek, a projekt
befejezéséig folyamatosan zajlanak. Idegennyelvi
felzárkóztatás az ütemezésnek megfelelően folyamatosan zajlik.
4. Nemzetközi
versenyképességet elősegítő szolgáltatásfejlesztések
A
rendszerterv kidolgozása folyamatban van. Egyetemi honlap angol nyelvre
fordítása befejeződött. Német nyelvű rész egy fejezet kivételével kész.
1.3. Középiskolai kompetencia mérés, illetve benchmarking tevékenység a középiskolai oktatás időbelisége miatt a 2. negyedévre is áthúzódik (új határidő: 2011. június 30.).
2.2. A koncepcióterv és a funkcionális rendszertervek elkészültek, de a TÁMOP-4.1.1-08. projekt VIR programrészével azt folyamatosan szinkronizálni kell (új határidő: 2011. június 30.).
3.1. Az ALUMNI Pantheon adatbázis fejlesztéséhez a személyi adatokat a BM központi nyilvántartója szűri le. 20000 adat szűrése zajlik, június 30-ra ez megtörténik.
3.2. Hallgató, humánerőforrás tréning, csapatépítés, valamint a tudásmegosztó, jegyzetmegosztó, kommunikációs rendszerek továbbfejlesztése témakör kimunkálása folyamatban van (új határidő: június 30.).
|
1.3.
Felsőoktatási szakember kibocsátás munkaerő-piaci igényekkel való
összehangolása. |
A
feladat a középiskolák számára az 1. negyedévben fogadókészség hiányában
korlátozottan volt végrehajtható. |
A 2.
negyedévre áthúzódva a feladat teljesíthető. |
|
2.2. és 3.1.
Adattár alapú vezetői információs rendszer fejlesztése és kapcsolódó menedzsment szolgáltatások és ALUMNI törzsadat rendszer. |
Az
1951-75. között végzettek közül nagy a halálozási szám és nincs megbízható
lakhely. VIR összehangolás TÁMOP-4.1.1-08. |
A szűrést
a BM lakóhely nyilvántartója végzi, és lehet kezdeni a feltöltést. A másik
projekt véglegesítése. |
|
3.2.
Hallgatói, oktatói, kutatói ügyfélszolgálat. |
A munka végzést egyeztetési nehézségek zavarták. |
A folyamatban
lévő feladatok a 2. negyedévben lezárhatók. |
4. Projekt Előrehaladási Jelentés
1. Munkaerőpiaci alkalmazkodás fejlesztése
1.2.
Megalakult az alprogram egyik lényeges elemét jelentő Regionális Felnőttképzési Klaszter, további feladat a tagok számának bővítése. A kapcsolódó szoftver beszerezve, testre szabás folyamatban, oktatása előkészítve. Önálló Moodle rendszer telepítve, ideiglenes helyen tesztelés alatt.
Módszertani kultúrák elemzése megtörtént, módszerbank ehhez igazodó előkészítése folyamatban.
1.3.
A kompetencia modell részeként a középiskolás diákok és az egyetemi hallgatók körében a kompetenciák elsajátításával való elégedettség felméréséhez teszt összeállítva.
A keretmodell elemeinek fejlesztése az ütemezetteknek megfelelően halad. Kompetencia-mérések ütemezés szerint lezajlottak, az értékelés és összehasonlítás folyamatban van.
A csoportmunkát a mérési eredmények értékelésével együtt szeretnénk megtenni, ezért várhatóan augusztus végén, illetve szeptember elején kerül rá sor.
Az akkreditációs anyag a kidolgozás előrehaladt, várható benyújtás 2011. nyár.
2. Intézményirányítás
fejlesztése
2.1.
A
belső auditálási módszertan kialakítása megtörtént, tanulmány formájában
rendelkezésre áll.
A
belső képzési anyagok kidolgozása megkezdődött, ahhoz elektronikus tananyag is
tervben. PILOT auditok résztvevőinek kiválasztása megkezdődött.
LLL
önértékelési keretmodell, továbbá tagkiválasztási audit módszertani anyag
elkészült. A kidolgozott rendszer készen áll a véglegesítésre, a kapcsolódó alprogram
eredményei alapján.
A
kidolgozandó tesztek körének meghatározása megtörtént, tesztek kidolgozásának
adatgyűjtési fázisa folyamatban van.
Jó
gyakorlati adatbázis elkészült, ideiglenes tárhelyen tesztelése megtörtént,
adatfelvitelre készen áll.
A kockázatkezelési
album, mint az eddigi munka integráló összefoglalója
elkészült, tanulmány formájában rendelkezésre áll, továbbá a Gazdaságtudomány Kar Moodle
rendszerében e-tananyag elérhető.
Az
Környezetbarát Iroda Programhoz a visszajelzések alapján módosított teszt
készült, a felmérés elindult, a TIOP 1.3.1 projekt építészeti ütemezése miatt a
ciklusban nem fejeződik be.
A
Kockázatkezelő Bizottság részére szakmai összefoglaló összeállításra került,
beszámoló készült a Miskolci Egyetem kockázatkezelési folyamatának
átalakításáról.
A
folyamatmenedzsment rendszer űrlapjai elkészültek, adatfeltöltés folyamatos,
szabályozás és oktatás előkészítés alatt. A Dokumentumtár és Archiváló modulok
az éles rendszerben működnek. A hitelesítés kezelő modul tesztelése folyik.
Menedzsment
controlling keretében saját bevétel tervezés
átalakítása a TM1 igényeinek megfelelően zajlik. A Funkcionális rendszerterv
elkészítése folyamatban van.
Új
infrastruktúra nyilvántartás kialakítása van folyamatban, valamint az egyetem
tudományos tevékenységéhez kapcsolódó adatszolgáltatások meghatározása, a
nyilvántartáshoz kapcsolódó adatbázisok aktualizálása.
A
Miskolci Egyetem Szerződéstárának aktualizálása folyamatos.
2.3.
A motivációs vizsgálatok folyamatban vannak, DPR (A) és (B) vizsgálatok
lefolytatva, (D) vizsgálatok elemzése elkészítve.
3. Hallgatói-oktatói
szolgáltatások fejlesztése
3.1.
A
Funkcionális rendszerterv elkészítése folyamatban van, közbenső zsűrizés
megtörtént. A törzskönyvek feldolgozása folyamatban van.
3.2.
Az elektronikus
index és a kérvénykezelő bevezetése folyamatban van, kapcsolódó kézikönyvek
elkészítése folyamatban.
Az
EÜK kialakítása, fejlesztése ütemterv szerint halad. Az informatikai és
irodatechnikai kérdések, problémák megoldása folyamatos. Az EÜK ügyrendjének
kidolgozása a szabályozási változásokhoz igazodóan folyamatban.
A
szükséges statisztikai adatok és tájékoztató anyagok (NEPTUN, diákigazolvány,
leckekönyv, pénzügyek, fogyatékkal élők stb.) szolgáltatása terveknek
megfelelően halad.
A
Diák Iroda belső átalakításának részletei egyeztetés alatt, a felmerült
problémák miatt szerződésmódosítás lesz szükséges. Beléptető, riasztó és kamera
rendszer kiépítésének egyeztetése zajlik, megrendelés folyamatban.
A
hálózat kiépítése megkezdődött, tesztüzem zajlik, végleges átadás várhatóan
2011. augusztus 31.
3.4.
A
nyelvi szintfelmérés megvalósult, jelenleg folynak a nyelvi kurzusok. Tutorálás az ütemezésnek megfelelően folyik.
3.5.
A
tanulást segítő anyagok kidolgozása megtörtént a szakmai felzárkóztató kurzusok
elkezdődtek és folyamatosan zajlanak.
4. Nemzetközi
versenyképességet elősegítő szolgáltatásfejlesztések
Projekt-tudásbázis
koncepció és rendszertervének kidolgozása folyamatban van.
Az
egyetemi honlap fordítás elkészült, a kari anyagok fordítása folyik.
5. Projekt Előrehaladási Jelentés
1. Munkaerőpiaci alkalmazkodás fejlesztése
1.2.
Az
elmúlt időszak folyamán tartott klaszter taggyűlésen megvitatásra kerültek a
klaszter hosszú távú céljai, jövőbeli feladatai, valamint a további tagtoborzás
kérdése. A felnőttképzési információs és nyilvántartó rendszer működtetésének
betanítása után létrehoztuk a Miskolci Egyetem iCorso
példányát. Három új tanfolyam adatait rögzítettük, valamint folyamatosan zajlik
a felnőttképzésben résztvevők adatainak feltöltése.
Az előzetes ütemtervnek megfelelően megkezdődött a tartalommal való feltöltés: kóstoló kurzusok adaptációja, online felkészítő kurzusok az elearning alkalmazására, Gyakran ismételt kérdések. Távoktatási módszerbank szakmai alapkritériumainak kidolgozása. Hátrányos helyzetű felnőtt rétegek élethelyzetének elemzése. A készítendő honlap tartalmi és formai elemeinek tervezése. Az elmúlt időszakban megtörtént a nyilvántartó rendszer leszállítása, üzembe helyezése, valamint a működtetés betanítása.
1.3.
A
kompetencia modell részeként elkészítettük a hallgatói kompetencia önértékelési
kérdőívet és előkészítettük az Evasys alapú online
felméréseket. Megtörtént a kompetencia könyvtárstruktúra véglegesítése kari
szinten. Kompetencia szettek kialakítása során elvégezték a karok azt a pilot méréshez kapcsolódó szűkítést, amit elsődlegesen
vizsgálni kívánnak. Kompetencia "minta" mérő munkalapok összeállítása
történt meg az érintett karok részvételével, amelyek az e félévi mérések
alapjául fognak szolgálni, illetve ezekre épülnek majd a további munkalapok. A
végleges koncepció kialakítások megtörténtek, s összeállításra kerültek a
gyakorlóhelyek működtetéséhez szükséges forgatókönyvek, menetrendek. A keretmodell
elemeinek fejlesztése és alkalmazása az ütemezetteknek megfelelően zajlik. Az
intézményen belüli szervezeti egységek közötti koordináció folyamatos. A 9. és
11. osztályokban lezajlott kompetencia mérések és a diákok kompetencia
önértékelésének összehasonlító vizsgálata zajlik. Ehhez elkészítettük ebben a
fázisban a diákok kompetencia önértékelésének strukturált elemzését.
Megtartottuk az előrehaladást bemutató disszeminációs
rendezvényünket.
2. Intézményirányítás
fejlesztése
2.1.
20
fő belső auditori képzése megtörtént a kidolgozott
módszertani és képzési anyagok segítségével. Képzési anyagok elérhetősége
képzésen kívül is biztosított. PILOT auditok előkészítve, helyszíni vizsgálatok
pontos időpontja egyeztetés alatt. Klaszter értékelési
anyagok (kérdőívek és módszertani leírások) elkészültek, hozzáférhetőek a
klaszter számára. Eljárások kidolgozása folyamatban, folyamatos az egyeztetés a
klaszter-menedzsmenttel abban a tekintetben, hogy a minőségirányítási
eljárásokat a valós működéshez igazítsuk. Felnőttképzésre vonatkozó DPR és
ALUMNI folyamatok áttekintése megkezdődött. Adatbázis feltöltése folyamatos.
Szakmai anyagok előkészítve, elemzések lefolytatva. Publikációs megjelenések 2011. őszétől folyamatosan várhatók. Honlap frissítése
folyamatos. Együttműködést kezdeményeztünk az intézmény egyéb, környezeti
kérdésekkel foglalkozó csoportjaival az eredmények kiterjesztése érdekében.
Az
űrlapok elkészültek, a Szenátusi határozatok feltöltése folyamatosan történik.
Újabb folyamatok előkészítése megkezdődött. A kézikönyvek véglegesítése és az
oktatások előkészítése megkezdődött. A Dokumentumtár és Archiváló modulok az
éles rendszerben működnek. A hitelesítés kezelő modul tesztelése folyik. A
felhasználói oktatás megtörtént, a kézikönyvek elkészítése folyamatban van.
2.2.
A
Funkcionális rendszerterv elkészült. A Fejlesztési rendszerterv elkészült.
2.3.
A
teljes adatbázist validáltattuk és a teszteket
részletesen összerendeztük. A felmérést és statisztikai értékelést befejeztük.
A TÁMOP-4.1.1-08/1-2009-0016 DPR kiadványával együtt megjelentettük az FSZ és
SZT anyagokat is.
3. Hallgatói-oktatói
szolgáltatások fejlesztése
3.1.
A
Funkcionális rendszerterv elkészítése folyamatban van. A gépészmérnök és
közgazdász végzett hallgatók találkozóin ismertettük az ALUMNI emlékhely
koncepciót. Gép folyóiratban hirdettük, egyetemi honlap Öregdiák linkre
feltettük az adatkezelési nyilatkozatot és ALUMNI PANTHEON látványterveit.
10500 adatkezelési nyilatkozat feldolgozása folyamatban van. Validáltattunk 43344 volt hallgató adatát. További 25
adatkezelési nyilatkozat bekérése folyamatban van.
3.2.
Az
elektronikus index bevezetése megtörtént, kézikönyvek elkészítése folyamatban
van. A kérvénykezelő modul beszerzése megtörtént, kézikönyvek elkészítése
folyamatban van.
Az
Egyetemi Ügyfélszolgálati Központ kialakításának koordinálása, egyeztetés a
munkatársakkal. Az ügyfélszolgálat színvonalasabbá tétele, mind a hallgatók és
mind az oktatók, kutatók számára. A költözések során felmerülő informatikai problémák
megoldása. A beszerzett fénymásolók és nyomtatók üzembe helyezése. Továbbá a
kapcsolódó számítógépek telepítése a megfelelő szoftverekkel. Az
Ügyfélszolgálati Központ ügyrendjének kidolgozása folyamatban. Folyamatos
egyeztetést igényel a változások miatt. A humánerőforrás és az egyetemi
ügymenet változásai miatt még tisztázandó az egyes feladatok és kötelezettségek
kérdése. Folyamatban. A szükséges statisztikai adatok szolgáltatása a NEPTUN
egységes tanulmányi rendszerből, a többletfeladatok ellátása érdekében. Az
ügyfélszolgálati rendszer kialakítása során keletkezett adminisztrációs
többletfeladatok ellátása. A jelenlegi tanulmányi félévben, illetve a
következőben bevezetett tanulmányi módosításokról, ösztöndíjügyekről, illetve a
jogszabályi változásokról készített tájékoztató anyagok.
A
Diák Iroda belső átalakításának, felújításának koordinálása, egyeztetés az
egyetem Műszaki és Üzemeltetési Főosztályával, a kivitelezővel, a Diák Iroda
munkatársaival és a ME-HÖK-kel. Beléptető, riasztó és
kamera rendszer kiépítésének egyeztetése, előkészítése, megrendelése.
Az
egyeztetések során felmerült problémák miatt változás bejelentő lett beadva.
Előreláthatóan módosul: az ügyfélszolgáltató intézményi rendszerek
fejlesztéséhez kapcsolódó informatikai fejlesztést, támogató informatikai
rendszerek bevezetésére. A beszerzett kivetítőkre átadott tartalom
megjelenítése a kivetítőkön.
A
tudásmegosztó, jegyzetmegosztó, kommunikációs rendszerek továbbfejlesztése
projektelem változás bejelentőjének függvényében ezen
feladatra szerződésmódosítás lett kezdeményezve. A tudásmegosztó,
jegyzetmegosztó, kommunikációs rendszerek továbbfejlesztése projektelem
változás bejelentőjének függvényében ezen feladatra
szerződésmódosítás lett kezdeményezve.
A
hálózat kiépítése 2011. augusztus 31-én elkészült. A hálózat tesztüzemeltetése.
A beüzemeltetéssel és bevezetéssel kapcsolatos koordináció.
3.4.
A
Tehetséggondozó Műhely programjai folyamatosan zajlanak. (A futó és tervezett
programokat mellékeljük, valamint a jelenléti íveket is csatoljuk.) A nyelvi
szintfelmérés a 2011/2012. tanév 1. félévében is megvalósult, jelenleg folynak
a nyelvi kurzusok (a nyelvi tehetséggondozásban résztvevő
hallgatók listáját is csatoljuk).
3.5.
Az
előző félév tapasztalatainak értékelése, kari sajátosságok megállapítása. Közös
intézményi koncepció kidolgozásának előkészítése. Karonként a szeptemberben
megíratandó felmérő tesztek összeállítása tantárgyaknak megfelelően. Szeptember
első fele: minden érintett karon és nevesített tárgyból felmérő tesztek megíratása
(teszteket mellékeljük). Tesztek javítása, értékelése, hallgatók kiválasztása.
(Értékeléseket mellékeljük.) Kurzusok indítása.
4. Nemzetközi
versenyképességet elősegítő szolgáltatásfejlesztések
A
koncepció kidolgozása folyamatban van. A rendszerterv kidolgozása folyamatban
van.
További
honlap részletek fordítása történt meg.
6. Projekt Előrehaladási Jelentés
1. Munkaerőpiaci alkalmazkodás fejlesztése
1.2.
Az
OSAP adatbázisára építve
elemeztük B.-A.-Z. megye felnőttképzési piacát a képző intézmények
és a képzések száma alapján 2008-2010 időszakban. A tanfolyamokhoz a korábbiak
mellett további hallgatók rögzítése, valamint feltöltési segédlet és
felhasználói dokumentáció készítése. Az e-learning
tanácsadói rendszer elemeinek további tartalmakkal való feltöltése, újabb
kóstoló kurzus, minőségbiztosítási blokk és dokumentumok-tanulmányok körében. A
klaszter honlapjának kialakításával szemben támasztott követelmények
kidolgozása.
1.3.
A
kompetenciamérések és értékelések valamennyi érintett karon folyamatban vannak.
A Gazdaságtudományi Karon november 22-23-án kétnapos
kompetencia menedzsment rendezvény volt, amelynek része volt a kari hallgatók
felmérése. A kiértékelés még zajlik. A GTK rendezvényén kompetenciafejlesztések
is történtek. A benchmarking végrehajtását a következő időszakra toljuk, mert
más felsőoktatási intézményi projektek eredményével ekkor tudunk már
összehasonlításokat végezni.
2.
Intézményirányítás fejlesztése
2.1.
Az
klaszter minőségirányítási eljárásainak kidolgozása ütemtervnek megfelelően
zajlik, folyamatos a kommunikáció és az egyeztetés az érintettek között. DPR és
ALUMNI folyamatok áttekintése lezajlott, részben egyetemi szabályozásba is
bekerültek. Jó gyakorlati adatbázis rendelkezésre áll, feltöltése a projekt
további részeiben és lezárása után is folyamatos lesz. Egységes kari és egyéb
gazdálkodási egységre vonatkozó költségvetési struktúra modell, stratégiai
tervmodell részletes kidolgozása megtörtént. A 2010. évi költségvetés alap
tábláit fejlesztettük ki a TM1 modulban és ezeket fejlesztjük tovább a projekt
során, amelynek átadása 2010. november 22-én megtörtént. A menedzsment controlling rendszerben rögzített tervtáblák elemzése,
tesztelése, a felhasználói oktatás megtörtént, a kézikönyvek elkészítése
folyamatban van.
2.2.
Az
interfész definíciók elkészítése folyamatban van. A Miskolci Egyetem
Szerződéstárának aktualizálása ment végbe, melyhez kapcsolódóan a megfelelő
jogosultságok beállítását követően a jelenleg érvényben lévő bérleti
szerződések digitalizálása és frissítése zajlott.
2.3.
A
DPR 2012. évi tavaszi vizsgálatainak előkészítése folyamatban van.
3.
Hallgatói-oktatói szolgáltatások fejlesztése
3.1.
ALUMNI
adatbázis működtetéséhez a 2008., 2009., 2010., 2011. évi adatkezelési
nyilatkozatok elektronikus felvitele megtörtént.
3.2.
Az
Egyetemi Ügyfélszolgálati Központ kialakítása és az ügyfélszolgálat
színvonalasabbá tétele folyamatosan halad. Az Ügyfélszolgálati Központ
ügyrendjének kidolgozása folyamatban. A jelenlegi tanulmányi félévben, illetve
a következőben bevezetett tanulmányi módosításokról, ösztöndíjügyekről, illetve
a jogszabályi változásokról készített tájékoztató anyagok készítése folyamatos.
A Diák Iroda belső átalakításának, felújításának koordinálása, beléptető,
riasztó és kamera rendszer kiépítésének egyeztetése, előkészítése,
megrendelése. Az egyeztetések során felmerült problémák miatt változás
bejelentő lett beadva. A ME-HÖK által használt elektronikus ösztöndíjigénylő
rendszer (SZÖBSYS) felhasználói kézikönyvének elkészítése a bírálóknak, amely
tartalmazza a rendszer leírását és a részletes útmutatásokat és a bíráláshoz
szükséges információkat. A hálózat tesztüzemeltetése. A beüzemeltetéssel és
bevezetéssel kapcsolatos koordináció.
3.4.
A Tehetséggondozó
Műhely programjai folyamatosan zajlanak. (A futó programokat mellékeljük,
valamint a jelenléti íveket is csatoljuk.)
A
nyelvi szintfelmérés a 2011/2012. tanév 1. félévében is megvalósult, jelenleg
folynak a nyelvi kurzusok (a nyelvi tehetséggondozásban részt vevő hallgatók
listáját is csatoljuk).
Több
hallgató sikeresen szerepelt az idei TDK-n. A TDK-ról szóló beszámolót,
valamint az elkészült TDK dolgozatokat mellékeljük.
3.5.
A
szeptemberi felmérő dolgozatok értékelését követően a felzárkóztató
foglalkoztatások a jelzett időszakban rendszeresen zajlottak szakmai
tárgyakból. A felzárkóztatáson résztvevő hallgatók névsorát
a jelenléti íveket, a dolgozatokat és az értékeléseket mellékeljük. A
szeptemberi felmérő dolgozatok értékelését követően a felzárkóztató
foglalkoztatások a jelzett időszakban rendszeresen zajlottak idegen nyelvből
Felmérő
dolgozatok javítása, értékelése, hallgatók kiválasztása.
Felzárkóztató
foglalkozások rendszeres tartása szakmai tárgyakból (jelenléti íveket
mellékeljük).
Felzárkóztató
foglalkozások rendszeres tartása idegen nyelvből (jelenléti íveket
mellékeljük).
Szintfelmérő
dolgozatok íratása, a felzárkóztatás eredményének mérése szakmai tárgyakból
(dolgozatokat és az értékeléseket papír alapon mellékeljük).
Szintfelmérő
dolgozatok íratása, a felzárkóztatás eredményének mérése idegen nyelvből
(dolgozatokat és az értékeléseket papír alapon mellékeljük).
4.
Nemzetközi versenyképességet elősegítő szolgáltatásfejlesztések
A
koncepció kidolgozása folyamatban van. A rendszerterv kidolgozása folyamatban
van. A honlap fordítások folytatása a változás bejelentés engedélyezésével
megindult.
7. Projekt Előrehaladási Jelentés
1. Munkaerőpiaci alkalmazkodás fejlesztése
1.2.
A
klaszter működtetése, partnerek keresése (bővülés történt) és a
pályázatfigyelés folyamatos. Az informatikai rendszerbe hallgatók rögzítése
megtörtént (jelenleg regisztrált 492 fő). Megkezdődött a design elemek
átalakítása, illetve ajánlásokat fogalmaztunk meg arra vonatkozóan, hogy az e-learning felületen hogyan lehetne elérhetővé tenni a Felnőttképzési
és Távoktatási Módszerbank tartalmi elemeit. A felnőttképzés hatékonyságának
növelése érdekében a szociálisan deprivált társadalmi
rétegek, csoportok kibontakoztatásának néhány lehetséges útját kidolgoztuk. Meghatároztuk
a távoktatási rendszer tervezésének követelményeit, szerződés előkészítése
folyamatban. A honlapra magyar és angol nyelven egyaránt felkerülnek a
tartalmak.
1.3.
Valamennyi
résztvevő kar esetében zajlanak a felmérések. Az EÜK védőnői képzésének teljes
évfolyama a mintagyakorló helyen részt vett a kompetencia felmérésben, a
kompetencia fejlesztésében, és megtörtént a kompetenciák újramérése. A
felmérési eredmények értékelése zajlik. A BTK akkreditált pedagógus
továbbképzési tanfolyama az érintett középiskolai oktatók körében meghirdetésre
került. Az adatbázis struktúra kialakítása a kompetencia
értékelő módszertan alapján tervszerűen halad. A keretmodell három
jelentős területen lépett előre: elkészült a komplementer kompetenciákat mérő
modell; egységes értékelő rendszer került kialakításra; Debreceni Egyetem
hallgatóival összehasonlító elemzési munka megindult. A komplementer
kompetenciák meghatározása és képzési területenkénti súlyozását tartalmazó
táblázat képezi a középiskolás kompetenciamérő lapok és mérések alapját. A
Debreceni Egyetem hallgatói felméréseiből kiválogatásra kerültek az
összehasonlítható elemek az alprogramunk által mért kompetenciák
vonatkozásában. A különböző képzési területek részletes elemzései a következő
negyedév feladatát képezi.
2.
Intézményirányítás fejlesztése
2.1
A
Klaszter minőségirányítási rendszerének eljárásait a menedzsmenttel egyeztetve
áttekintettük és kidolgoztuk. Minőségirányítási szabályzat készítését
határoztuk el, aminek munkaverziója rendelkezésre áll, elfogadás előkészítése
folyamatban van. Várhatóan áprilisban még közösen áttekintjük a szervezeti
szabályozás részleteit.
DPR/ALUMNI
elfogadott szabályozásának áttekintése, és azokra épülve aktualizálás,
kiegészítés megtörtént. A Minőségirányítási Kézikönyv frissítése folyamatos, a egyetemi döntéshozatalhoz igazodóan.
A
Környezetbarát Iroda Program és jó gyakorlatok népszerűsítése folyamatos a
kollégák és a hallgatók körében is, hogy megismerjék a lehetőségeket (hosszú
távú fenntarthatóság érdekében). Önértékelések előkészítése folyamatban az
utolsó periódusra.
2.2.
Az
AVIR kézikönyv elkészítése folyamatban van.
2.3.
A DPR
keresztféléves képzések kimenő motivációs vizsgálatait terven túl elvégeztük.
Sajtótájékoztató anyag elkészült.
3.
Hallgatói-oktatói szolgáltatások fejlesztése
3.1.
Adatkezelési
nyilatkozatok feldolgozása a beérkezés sorrendjében zajlik.
3.2.
Felhasználói
oktatások (két alkalommal) megtörténtek, elkészült az aktuális felhasználói
kézikönyv és a leckekönyv mintapéldánya. Az EÜK működtetése és az
ügyfélszolgálat fejlesztése, eszközök üzembe helyezése folyamatos. Ügyrendi
kérdések egyeztetése folyamatos. A szükséges statisztikai adatok szolgáltatása
a NEPTUN rendszerből zajlik. A Diák Iroda belső átalakítása és a kapcsolódó
egyeztetések folyamatban. Beléptető és biztonsági rendszer kiépítésének
egyeztetése, megrendelése zajlik. A ME-HÖK által használt UNISYS-hez
képest fejlettebb ösztöndíj-ügyintéző bevezetése történik meg. A beszerzett
kivetítőkön átadott tartalom megjelenítése zajlik. A hálózat tesztüzemeltetése,
koordinációja folyamatban.
3.4.
A
Tehetséggondozó Műhely programjai folyamatosan zajlanak. A nyelvi szintfelmérés
a 2011/2012. tanév 1. félévében is megvalósult, jelenleg folynak a nyelvi
kurzusok.
3.5.
Felzárkóztató
foglalkozások rendszeres tartása szakmai tárgyakból. Felzárkóztató foglalkozások
rendszeres tartása idegen nyelvből. Szintfelmérő dolgozatok íratása, a
felzárkóztatás eredményének mérése szakmai tárgyakból. A szintfelmérő
dolgozatokat az IOK megíratta, a felzárkóztatás eredményének mérésére idegen
nyelvből.
4.
Nemzetközi versenyképességet elősegítő szolgáltatásfejlesztések
Kutatási
és projekt humán kompetenciatár koncepció terve és a kapcsolódó adatbekérés
megtörtént. Az angol és német nyelvű fordítás megkezdődött. A CTFK anyagának
fordításával a honlap fordításának feladata befejeződik.
Mellékletek:
1.2.
Esély klaszter működésének és fejlesztésének anyagai
1.3.
Kompetencia mérés és fejlesztés anyagai
2.1.
Minőségirányítási rendszer fejlesztésének anyagai
2.3.
DPR vizsgálati és sajtó anyagok
3.1.
ALUMNI adatbázis feltöltésének anyagai
3.2.
Hallgatói szolgáltatásfejlesztés előrehaladási és mintaanyagai
3.4.
Tehetséggondozási feladatok anyagai
3.5.
Felzárkóztató szolgáltatások anyagai
4. Idegen
nyelvre való fordítás anyagai