HÍREK,
AKTUALITÁSOK
2012. május vége
Megjelentek a projekt kommunikációs kiadványai, a Diplomás Pályakövetési Rendszer felméréseinek összefoglalói két kötetben, valamint Az "Esély" Regionális Lifelong Learning Klaszter felnőttképzési portfólióját bemutató kiadvány. Valamennyi kötet letölthető: az ESÉLY Klaszter kiadvány , a DPR Eredmények 1. kötete és a DPR Eredmények 2. kötete.
2012. május 30.
2012. május 30-án a projektzáró disszeminációs konferenciájára került sor, melyet
sajtótájékoztató előzött meg, ahol a projektben megvalósult fejlesztéseket
mutatta be Prof. Dr. Patkó Gyula
rektor és Prof. Dr. Szintay
István projektvezető.
A konferencián minden alprojekt bemutatkozott, az
előadások fóliái, illetve néhány fotó, valamint a sajtóközlemény az alábbi
linkeken érhető el:
-
Fotó 1
-
Fotó 2
-
Konferencia előadások
(ZIP tömörített fájban)
2012. május 29.
2012. május 29-én került
megrendezésre „A DPR ÉS AZ INTÉZMÉNYI FEJLESZTÉSI TERV
KAPCSOLATA” DISSZEMINÁCIÓ, melynek a Zenepalota adott otthon.
2012. április
Elkészült a Jó gyakorlati portál,
amely a http:\\jogyakorlat.uni-miskolc.hu
domain címen érhető el.
2012. április 12-13.
Április 12-13-án
Mezőkövesden a Hotel Balneo IV. emeleti különtermében
került megrendezésre az „ESÉLY” Regionális Life-long Learning Klaszter konferenciája, amelynek célja
megismertetni az érdeklődőket és partnereket az „ESÉLY” Klaszter
eredményeiről és bővítési lehetőségeiről. A résztvevők annak ellenére, hogy a
régióvezető nagyvállalatainak HR képviselői visszamondták
részvételüket/előadásukat, színvonalas referátumokat hallhattak a
felnőttképzési piac összefüggéseiről. Kelemen Éva elemző a regionális
munkaerő-piac aktuális helyzetéről és legfrissebb adatairól számolt be. Ezt
követően a gazdaságfejlesztés fontosabb kihívásai és lehetőségei kerültek
ismertetésre dr. Szilágyiné Baán Anna jóvoltából. A
szekcióülés további részében Kövy Katalin
Projektmenedzser ismertette a közös képzési rendszer és humánerőforrás
gazdálkodás kiépítésének feladatait és lépéseit a KKV Innovációs Szolgáltató
Klaszter tapasztalatai alapján. Dr. Karlovitz János
Tibor andragógiai előadásában felhívta figyelmet a hátrányos helyzetű lakosság
képzésével kapcsolatos szükséges teendőkre és módszertani fejlesztésekre. Ezt
követően Kiss Krisztina szabad előadás keretében a munkaerő-közvetítő
szemszögéből mutatta be a felnőttképzésben résztvevő álláskeresők tipikus
hiányosságait, a képzések gyenge pontjait. A szekcióülés második szakaszában
bemutatásra került az ESÉLY klaszter, melynek során ismertetésre kerültek a
főbb fejlesztési célkitűzések és a megvalósított projektek eredményei.
Kiemelésre került, hogy a menedzsment fejlesztéseket
kíván tenni a klaszter tevékenységének minőségi javítása érdekében, elősegítve
ezzel a klaszter keretében megvalósuló képzések színvonalának növekedését.
Ezért a nap második felében a klaszter összehívott rendkívüli taggyűlése
tanácskozott egy minőségbiztosítási szabályzat kialakításáról és elfogadásáról
is.
A projekt keretein belül
lebonyolításra került a Jó Gyakorlat konferencia és workshop,
amely lehetőséget biztosított a Miskolci Egyetem jó gyakorlatainak
összegyűjtésére, egységes formában rendszerezésére és feltöltésére a Jó
Gyakorlati Adattárba. A rendezvénynek a mezőkövesdi Hotel Balneo
Zsóry terme adott otthont április 12-13-án. (Kép 1, Kép 2, BestPractice_ppt)
2012. április
Elkészült az ESÉLY Klaszter
honlapja, amely elérhető a következő webcímen.
2012. március 27.
Március 27-én 14:00-tól Disszeminációs konferenciát tartott Veresné dr. Somosi Mariann alprojektvezető a
Miskolci Egyetem Szenátustermében. A konferencia előadásanyagai letölthetőek a
következő linkekről:
-
Középfokú
oktatás sajátosságai
2012. március 27.
Március 27-én sajtótájékoztatót
tartottunk a kommunikációs kiadvány megjelenése okából, melyben az eddig elért
eredményeket foglalják össze a projektvezetők. Sajtóanyag elérhető innen.
2012. március
Megjelent a "KULCS"-Eredmények (2010.06.01.-2011.12.30.) című kommunikációs
kiadvány. PDF-ben letölthető itt.
2012. március 1.
2012. március 1-én postára adásra
került több mint 15.500 Alumni megkeresés, amelyben
az Alumni adatbázisba történő regisztrációt
lehetőségeiről, a kapcsolattartás előnyeiről, szolgáltatásokról tájékoztatjuk a
végzettjeinket.
2012. január-február
Az Alumni
adatbázis még megmarad részeinek tisztítása és az utolsó két megkeresés
előkészítése, megtervezése.
2011. november
2011.11.22-23-án került
megrendezésre a GTK Kompetencia Nap. A hallgatók mindkét napon kari
szervezésben előadásokat hallgathattak meg, illetve különböző tréningeken
vehettek részt: CV tréning, Coaching,
Személyiségfejlesztés, Önismeret, Interjú technikák, Tedd magad eladhatóvá! A
program ezen pályázathoz kapcsolódó részeként
megtörtént a Pilot kompetenciaszint mérés a GTK hallgatóinak körében.
2011. november
Elkészültek a Minőségbiztosítási
Iroda által hasznát kérdőívek angol és német fordításai. A kérdőívek
segítségével a jövőben a külföldi hallgatók is részt tudnak venni az
önértékelési rendszerünk működésében.
2011. november 7
A projekt keretében életre hívott,
élethosszig tartó tanulást támogató képzési klaszter minőségirányítási
rendszerének fejlesztésében mérföldkőnek tekinthető megállapodás született.
Munkaértekezlet keretében állapodtak meg az érintettek egy olyan önértékelési
alapú minőségirányítási rendszer tartalmi kérdéseiben, amellyel a klaszter
akkreditációja is támogatható. Az értekezleten megtárgyalt munkaanyagok és a
keretrendszer fejlesztése 2010. decemberében kezdődött
el a projekt keretében. Az értekezleten részt vettek Dr. Besenyei Lajos, Stadinger Csaba, Dr. Szintay
István, Dr. Szilágyi Roland, Illés Sándor, Dr. Berényi László.
2011. november 3
Megtörtént az 5. PEJ elfogadása zéró
hibával.
2011. szeptember 21
Elkészült a „DPR ADATBÁZISOK”
illetve az „ALUMNI TÖRZSKÖNYVI ADATBÁZIS” című CD lemezek hitelesítő okirata,
amelyen található adatbázis tartalmakat leigazolta Tanulmányi Rektorhelyettes Asszony, illetve Szintay
Professzor úr DPR alprojektvezető. Előbbi a
TÁMOP-4.1.1-08/1-2009-0016, projekt keretében lefolytatott DPR vizsgálatokban
megkeresett hallgatók adatait, elérhetőségeit tartalmazza a végzés éve szerint,
illetve kari bontásban. Utóbbi a TÁMOP-4.1.1-08/1-2009-0016 valamint
TÁMOP-4.1.1-08/10/1/KONV projektek törzskönyvekből rögzített végzett hallgatók adatait
tartalmazza.
2011. szeptember 19
A www.szervez.uni-miskolc.hu/blaci/kbi/index.html oldalon elérhető a Környezetbaráti Iroda
Program megszépült honlapja, ami a képzési anyagok mellett ötletekkel és jó
tanácsokkal is áll az érdeklődők rendelkezésére.
2011. szeptember 15
A belső auditáláshoz kapcsolódó
szakmai és képzési anyag elérhető a Moodle
rendszerben, aminek segítségével minden szervezeti egység számára olyan
módszertani támogatás áll rendelkezésre. A belső auditok e megközelítésének
célja, hogy az egyetemi önértékelési rendszerben feltárt fejlesztési pontok és
potenciálok alaposabban megismerhetőek legyenek a kiválóság fenntartásához. Belső
auditálás képzési és módszertani anyag: http://edu.gtk.uni-miskolc.hu/moodlegtk/
(név: tamopaudit,
jelszó: Tamopaudit1)
2011. szeptember 10
Tesztelés alatt áll a Miskolci
Egyetem Jó gyakorlati Portálja, amelynek célja, hogy az egyetemi működés jó
gyakorlatait megossza és terjessze az érintettek között. A tesztelés során
különösen azt vizsgáljuk, hogy a Portál egyszerűen kezelhető legyen, így a jó
gyakorlatokat minél hatékonyabban tudja megosztani.
2011. szeptember 9
Elkészült a DPR Vizsgálatok
Eredményei című kiadvány, amely a módszertanok és a vizsgálatok eredményeit
foglalja össze, ezáltal megkezdődött a partnereknek való kiküldés folyamata is,
100 darab kötet és 700 darab elektronikus példány kerül kiküldésre.
2011. augusztus 30
A 2011. május 5-ei Motivációs Nap I.
rendezvény folytatásaként augusztus 30-án megrendezésre került a Motivációs Nap
II. Az első workshop keretében a közbülső és kimenő
motivációs felmérések kari anyagai kerültek megbeszélésre, illetve a résztvevők
tájékoztatást kaptak a felzárkóztatási és tehetséggondozás témakörében
szervezett programokról.
A II. megbeszélésen a résztvevők a
projektzárással kapcsolatos teendőket, disszeminációs
napok programjait, tartalmi követelményeit rögzítették, valamint Dr. Szintay István DPR alprojektvezető
ismertette a motivációs felmérések egyetemi eredményeit, felhívva a figyelmet a
kari eredmények Kari Tanácson való bemutatására, valamint kiemelte a szükséges
fejlesztési lépések Kari Tanács általi határozatba foglalását, amely
nélkülözhetetlen a 2013. évi sikeres intézményi akkreditációhoz.
2011.
augusztus
Mintegy egy éves munka
eredményeképpen lezárult a régi törzskönyvek 1954-től kezdve történő
feldolgozása, amelyekből az itt végzett hallgatók adatbázisát tudtuk
rekonstruálni. Az adatbázis több körös tisztítás után un. alumni
adatbázisként a Miskolci Egyetem Öregdiák szervezetének a fő információs
szolgáltatását fogja biztosítani.
2011.
augusztus
A kompetencia modell részeként
elkészítetésre kerültek a hallgatói kompetencia önértékelési kérdőívek és
előkészítettük az Evasys alapú online felméréseket.
2011. augusztus
A 2011. augusztus 30-án megrendezésre
került Motivációs Nap II. részeként helyett kapott a
„KULCS” projekthez kapcsolódó kompetencia menedzselés munkamegbeszélése, mely
során a karok képviselői beszámoltak a haladási folyamatról. Véglegesítésre
kerültek a kari kompetencia kérdőívek, segítséget kaptak a munkafüzetek
összeállításhoz, illetve megbeszélésre került a további menetrend, a felmérések
határideje.
2011.
július
A kompetencia modell részeként
befejeződött a Pilot hallgatói kompetencia elégedettség- mérés a GTK
hallgatóinak illetve a Földes Ferenc Gimnázium (végzős) hallgatóinak körében.
2011.
június 20
Elkészült és elérhető a gazdasági,
humán erőforrás, valamint projektmenedzsment kockázatkezeléssel kapcsolatos
eredményeket átfogóan rögzítő belső képzési anyag a távoktatásban is használt Moodle keretrendszerben. Kockázatmenedzsment képzési és
módszertani anyag:
http://edu.gtk.uni-miskolc.hu/moodlegtk/
(név:
tamopaudit, jelszó: Tamopaudit1)
2011.
május 25-26
Tiszafüreden került megrendezésre a
DPR konferencia, amelynek fókuszában a DPR eredmények hazai disszeminációja
állt. A konferencia visszhangja nagyon pozitív volt, sok hazai szakmai
kapcsolat és barátság született.
2011.
május 2
Elkészült a környezetbaráti Iroda
Program megújított felmérő kérdőíve, amivel célunk, hogy megismerjük az egyetem
irodáinak állapotát, felszereltségét, továbbá az ott dolgozók tapasztalatait.
Az Evasys rendszeren keresztül a kérdőíveket minden
egyetemi polgár számára elkezdtük kiküldeni. A kérdőív frissítését különösen
indokolta, hogy az Egyetemen folyó felújítási munkák részben elkészültek, amit
az értékelésnél mindenképpen figyelembe kívánunk venni.
2011.
április
2011 tavaszán sor került a
motivációs vizsgálatok lefolytatására és kiértékelésére, melyben minden képzési
szint érintett volt.
2011.
március 30
A Környezetbarát Iroda Program
keretében lezárult a PILOT felmérések elemzése. A tapasztalatok alapján
megkezdtük az általános állapotfelméréshez használható kérdőívek kidolgozását.
A kérdőíveket az Evasys rendszeren keresztül
juttatjuk el az érintettekhez.
2011. március
Jelenleg valamennyi résztvevő kar a
kiválasztott kompetenciák mérésére használandó munkalapokat készíti, a BTK
helyesírás készség felmérése alkalmas minta felhasználásával.
2011.
február
2011 február végén lezárult a 2010 őszén
kezdődött DPR D vizsgálat, amely a 2007-2009 között végzettek személyes és
telefonos interjús megkeresését foglalja magába. A megkérdezett témakörök a
következőek: elégedettség a Miskolci Egyetemmel, munkatapasztalatok, magánélet,
értelmiségi lét, illetve kar-specifikus kérdések.
2011.
február
Folyamatosan zajlik a Miskolci
Egyetem honlapjának idegen nyelvű fordítása. Az elkészült angol és német nyelvű
tartalmat feltöltve a külföldi hallgatók és oktatók is pontosabb képet kapnak
intézményünk munkájáról.
2010.
december
A kompetencia szettek alapján
elkészítésre kerültek azon kompetencia elvárásokat tartalmazó
követelményfüzetek, mely mind a középiskolák mind a diákok számára támogatást
nyújtanak a pályaválasztás folyamatában. Ez a középiskolásokkal szemben
támasztandó elvárás rendszer alkalmas arra, hogy ez alapján a középfokú
intézményekben elinduljon speciális készségeket, kompetenciákat fejlesztő
tevékenység.
2010. november
Megvásárlásra került az Evasys legújabb éves licence, kiegészítve szövegfelismerési funkciót is tudó ICR modullal és a VIR-rel kapcsolatot megteremtő SOAP-API modul.
2010.
november
Az intézményi képzésen belül a
karok, az akkreditációs anyagok alapján összeállították az egyes képzésekhez
tartozó KKK-k alapján a kompetencia elvárásokat,
amelyekre a konkrét kompetencia mérések is épülni
fognak.
2010.
október 29.
Október
végén Budapesten megrendezésre kerül a DPR Képzés és Szakmai Fórum III. konferencia. A rendezvény
célja a Diplomás Pályakövető Rendszer szervezeti beépülése és
kommunikálásának stratégiájának bemutatása ,
egyeztetése, tapasztalatcseréje a TÁMOP 4.1.1 projektben résztvevő
intézmények munkatársai számára. A konferencia részletes programja
megtalálható itt :
2010. október 15.
A DPR A
vizsgálatok kiegészítése és lezárása kapcsán megtörténik a szakirányú és
felsőfokú szakképzésben résztvevők megkeresése. Ezzel párhuzamosan folyamatosan
zajlik a 2010 tavaszi és a nyári DPR felmérések kiértékelése és közzététele. A
felmérés eredményei megtalálhatók a Miskolci Egyetem honlapján a
Minőségbiztosítás/Letölthető anyagok menüpont alatt.
2010. október 13.
Október 13- án
Budapesten megrendezésre kerül a DPR Képzés és Szakmai Fórum II. elnevezésű konferencia.A tavaszi kutatások
kapcsán összegyűjtött tapasztalatok közös átgondolására kíván jó alkalmat
biztosítani második szakmai fórum, amely elsősorban azokat az intézményi
szakértő kollégákat várják, akik közvetlen tapasztalatokkal rendelkeznek az év
első felében lebonyolított hallgatói motivációs és végzettek körében folytatott
kutatásokról. A konferencia részletei itt.
2010. október eleje
Megkezdődik az egyetemi honlap idegen nyelvre történő fordítása,
az egyetemi szervezetek által elküldött igények, kérések alapján a nemzetközi
versenyképesség elősegítése érdekében
2010 október
A környezetbarát működéssel járó megtakarítási lehetőségek, a
fenntartható fejlődés felé elmozdulás érdekében megkezdődnek a „Környezetbarát
Iroda Program” operatív lépései, melynek első eleme az önértékelési program
beindítása az intézetek részvételével. Az alprojekt
operatív levezetéséért felelős résztvevők kérésére a Minőségbiztosítási Iroda
az igények megfogalmazása alapján elkészíti az ehhez szükséges kérdőíveket.
2010. szeptember 28.
A szeptember végén Budapesten
megrendezésre kerül a DPR Képzés és Szakmai Fórum I. elnevezésű
konferencia. a rendezvény célja hogy további szakmai képzésekkel és
fórumokkal támogassák a TÁMOP 4.1.1 intézményi pályázatok megvalósítóinak
munkáját, a korábbiakhoz képest nagyobb lehetőséget teremtve a felsőoktatási
intézményekben dolgozó kollégák közötti egyeztetésre, tapasztalatcserére. A
konferencia részletes programja megtalálható itt.
2010. szeptember
Az intézményirányítás fejlesztési alprojekt
kapcsán az előzetes egyeztetések alapján megkezdődnek FSZ és másoddiplomás
DPR tesztek kidolgozása
,illetve az ezekre vonatkozó adatbázis kialakítása. A
feladat operatív vezetője és feldolgozója a Minőségbiztosítási Iroda.
2010. szeptember
A munkaerő-piaci
kérdőíves megkérdezés és szakértői interjúk alapján összeállításra kerültek a
különböző képzési szinteken és képzési területeken a munkaerő-piacon elvárt
általános és speciális kompetenciák. Ezáltal a képzések
gyakorlatorientáltságának fokozásához meghatározásra került egy olyan elvárás
rendszer, amely a napjainkban hallgatóinkat alkalmazó vállalatok/intézmények
differenciált követelményeit tartalmazza.
2010. szeptember
A diplomás pályakövető rendszer és az alumni
projekt részeként az ütemezésnek megfelelően elindul az itt végzett hallgatók
adatainak feldolgozása a törzskönyvek alapján. Az adatrögzítést a kari szinten
megbízott szerződött projektrésztvevők végzik.
2010 július-
augusztus
A nyár folyamán bemutatásra kerül a felelősök
által elkészített Kockázat kezelési rendszer kézikönyvének tartalma, mely a
későbbiekben a MIR
preventív funkcióját fogja biztosítani.
2010. június 29.
A júniusi projekt nyitómegbeszélésen egyeztetésre
kerül sor a DPR és az Alumni adatbázis kivitelezését
illetően. A gyűlés fontos résztvevői lesznek az egyes karok tanulmányi
hivatalvezetői és az egyetemi levéltár vezetői. Ezen esemény célja, hogy a
résztvevők megállapodjanak az adatrögzítés feltételeiben és az ütemezésben.