HÍREK, AKTUALITÁSOK

2012. május vége

Megjelentek a projekt kommunikációs kiadványai, a Diplomás Pályakövetési Rendszer felméréseinek összefoglalói két kötetben, valamint Az "Esély" Regionális Lifelong Learning Klaszter felnőttképzési portfólióját bemutató kiadvány. Valamennyi kötet letölthető: az ESÉLY Klaszter kiadvány , a DPR Eredmények 1. kötete és a DPR Eredmények 2. kötete.

 

2012. május 30.

2012. május 30-án a projektzáró disszeminációs konferenciájára került sor, melyet sajtótájékoztató előzött meg, ahol a projektben megvalósult fejlesztéseket mutatta be Prof. Dr. Patkó Gyula rektor és Prof. Dr. Szintay István projektvezető.
A konferencián minden alprojekt bemutatkozott, az előadások fóliái, illetve néhány fotó, valamint a sajtóközlemény az alábbi linkeken érhető el:

-         Fotó 1

-         Fotó 2

-         Sajtóközlemény

-         Konferencia előadások (ZIP tömörített fájban)

 

2012. május 29.

2012. május 29-én került megrendezésre „A DPR ÉS AZ INTÉZMÉNYI FEJLESZTÉSI TERV KAPCSOLATA” DISSZEMINÁCIÓ, melynek a Zenepalota adott otthon.

 

2012. április

Elkészült a Jó gyakorlati portál, amely a http:\\jogyakorlat.uni-miskolc.hu domain címen érhető el.

 

2012. április 12-13.

Április 12-13-án Mezőkövesden a Hotel Balneo IV. emeleti különtermében került megrendezésre az „ESÉLY” Regionális Life-long Learning Klaszter konferenciája, amelynek célja megismertetni az érdeklődőket és partnereket az „ESÉLY” Klaszter eredményeiről és bővítési lehetőségeiről. A résztvevők annak ellenére, hogy a régióvezető nagyvállalatainak HR képviselői visszamondták részvételüket/előadásukat, színvonalas referátumokat hallhattak a felnőttképzési piac összefüggéseiről. Kelemen Éva elemző a regionális munkaerő-piac aktuális helyzetéről és legfrissebb adatairól számolt be. Ezt követően a gazdaságfejlesztés fontosabb kihívásai és lehetőségei kerültek ismertetésre dr. Szilágyiné Baán Anna jóvoltából. A szekcióülés további részében Kövy Katalin Projektmenedzser ismertette a közös képzési rendszer és humánerőforrás gazdálkodás kiépítésének feladatait és lépéseit a KKV Innovációs Szolgáltató Klaszter tapasztalatai alapján. Dr. Karlovitz János Tibor andragógiai előadásában felhívta figyelmet a hátrányos helyzetű lakosság képzésével kapcsolatos szükséges teendőkre és módszertani fejlesztésekre. Ezt követően Kiss Krisztina szabad előadás keretében a munkaerő-közvetítő szemszögéből mutatta be a felnőttképzésben résztvevő álláskeresők tipikus hiányosságait, a képzések gyenge pontjait. A szekcióülés második szakaszában bemutatásra került az ESÉLY klaszter, melynek során ismertetésre kerültek a főbb fejlesztési célkitűzések és a megvalósított projektek eredményei. Kiemelésre került, hogy a menedzsment fejlesztéseket kíván tenni a klaszter tevékenységének minőségi javítása érdekében, elősegítve ezzel a klaszter keretében megvalósuló képzések színvonalának növekedését. Ezért a nap második felében a klaszter összehívott rendkívüli taggyűlése tanácskozott egy minőségbiztosítási szabályzat kialakításáról és elfogadásáról is.

 

A projekt keretein belül lebonyolításra került a Jó Gyakorlat konferencia és workshop, amely lehetőséget biztosított a Miskolci Egyetem jó gyakorlatainak összegyűjtésére, egységes formában rendszerezésére és feltöltésére a Jó Gyakorlati Adattárba. A rendezvénynek a mezőkövesdi Hotel Balneo Zsóry terme adott otthont április 12-13-án. (Kép 1, Kép 2, BestPractice_ppt)

 

2012. április

Elkészült az ESÉLY Klaszter honlapja, amely elérhető a következő webcímen.

 

2012. március 27.

Március 27-én 14:00-tól Disszeminációs konferenciát tartott Veresné dr. Somosi Mariann alprojektvezető a Miskolci Egyetem Szenátustermében. A konferencia előadásanyagai letölthetőek a következő linkekről:

-         Eredmények összefoglalása

-         Középfokú oktatás sajátosságai

-         Lépésről-lépésre

-         Pályamenedzselési rendszer

 

2012. március 27.

Március 27-én sajtótájékoztatót tartottunk a kommunikációs kiadvány megjelenése okából, melyben az eddig elért eredményeket foglalják össze a projektvezetők. Sajtóanyag elérhető innen.

 

2012. március

Megjelent a "KULCS"-Eredmények (2010.06.01.-2011.12.30.) című kommunikációs kiadvány. PDF-ben letölthető itt.

 

2012. március 1.

2012. március 1-én postára adásra került több mint 15.500 Alumni megkeresés, amelyben az Alumni adatbázisba történő regisztrációt lehetőségeiről, a kapcsolattartás előnyeiről, szolgáltatásokról tájékoztatjuk a végzettjeinket.

 

2012. január-február

Az Alumni adatbázis még megmarad részeinek tisztítása és az utolsó két megkeresés előkészítése, megtervezése.

 

2011. november

2011.11.22-23-án került megrendezésre a GTK Kompetencia Nap. A hallgatók mindkét napon kari szervezésben előadásokat hallgathattak meg, illetve különböző tréningeken vehettek részt: CV tréning, Coaching, Személyiségfejlesztés, Önismeret, Interjú technikák, Tedd magad eladhatóvá! A program ezen pályázathoz kapcsolódó részeként megtörtént a Pilot kompetenciaszint mérés a GTK hallgatóinak körében.

 

2011. november

Elkészültek a Minőségbiztosítási Iroda által hasznát kérdőívek angol és német fordításai. A kérdőívek segítségével a jövőben a külföldi hallgatók is részt tudnak venni az önértékelési rendszerünk működésében.

 

2011. november 7

A projekt keretében életre hívott, élethosszig tartó tanulást támogató képzési klaszter minőségirányítási rendszerének fejlesztésében mérföldkőnek tekinthető megállapodás született. Munkaértekezlet keretében állapodtak meg az érintettek egy olyan önértékelési alapú minőségirányítási rendszer tartalmi kérdéseiben, amellyel a klaszter akkreditációja is támogatható. Az értekezleten megtárgyalt munkaanyagok és a keretrendszer fejlesztése 2010. decemberében kezdődött el a projekt keretében. Az értekezleten részt vettek Dr. Besenyei Lajos, Stadinger Csaba, Dr. Szintay István, Dr. Szilágyi Roland, Illés Sándor, Dr. Berényi László.

 

2011. november 3

Megtörtént az 5. PEJ elfogadása zéró hibával.

 

2011. szeptember 21

Elkészült a „DPR ADATBÁZISOK” illetve az „ALUMNI TÖRZSKÖNYVI ADATBÁZIS” című CD lemezek hitelesítő okirata, amelyen található adatbázis tartalmakat leigazolta Tanulmányi Rektorhelyettes Asszony, illetve Szintay Professzor úr DPR alprojektvezető. Előbbi a TÁMOP-4.1.1-08/1-2009-0016, projekt keretében lefolytatott DPR vizsgálatokban megkeresett hallgatók adatait, elérhetőségeit tartalmazza a végzés éve szerint, illetve kari bontásban. Utóbbi a TÁMOP-4.1.1-08/1-2009-0016 valamint TÁMOP-4.1.1-08/10/1/KONV projektek törzskönyvekből rögzített végzett hallgatók adatait tartalmazza.

 

2011. szeptember 19

A www.szervez.uni-miskolc.hu/blaci/kbi/index.html oldalon elérhető a Környezetbaráti Iroda Program megszépült honlapja, ami a képzési anyagok mellett ötletekkel és jó tanácsokkal is áll az érdeklődők rendelkezésére.

 

2011. szeptember 15

A belső auditáláshoz kapcsolódó szakmai és képzési anyag elérhető a Moodle rendszerben, aminek segítségével minden szervezeti egység számára olyan módszertani támogatás áll rendelkezésre. A belső auditok e megközelítésének célja, hogy az egyetemi önértékelési rendszerben feltárt fejlesztési pontok és potenciálok alaposabban megismerhetőek legyenek a kiválóság fenntartásához. Belső auditálás képzési és módszertani anyag: http://edu.gtk.uni-miskolc.hu/moodlegtk/ (név: tamopaudit, jelszó: Tamopaudit1)

 

2011. szeptember 10

Tesztelés alatt áll a Miskolci Egyetem Jó gyakorlati Portálja, amelynek célja, hogy az egyetemi működés jó gyakorlatait megossza és terjessze az érintettek között. A tesztelés során különösen azt vizsgáljuk, hogy a Portál egyszerűen kezelhető legyen, így a jó gyakorlatokat minél hatékonyabban tudja megosztani.

 

2011. szeptember 9

Elkészült a DPR Vizsgálatok Eredményei című kiadvány, amely a módszertanok és a vizsgálatok eredményeit foglalja össze, ezáltal megkezdődött a partnereknek való kiküldés folyamata is, 100 darab kötet és 700 darab elektronikus példány kerül kiküldésre.

 

2011. augusztus 30

A 2011. május 5-ei Motivációs Nap I. rendezvény folytatásaként augusztus 30-án megrendezésre került a Motivációs Nap II. Az első workshop keretében a közbülső és kimenő motivációs felmérések kari anyagai kerültek megbeszélésre, illetve a résztvevők tájékoztatást kaptak a felzárkóztatási és tehetséggondozás témakörében szervezett programokról.

A II. megbeszélésen a résztvevők a projektzárással kapcsolatos teendőket, disszeminációs napok programjait, tartalmi követelményeit rögzítették, valamint Dr. Szintay István DPR alprojektvezető ismertette a motivációs felmérések egyetemi eredményeit, felhívva a figyelmet a kari eredmények Kari Tanácson való bemutatására, valamint kiemelte a szükséges fejlesztési lépések Kari Tanács általi határozatba foglalását, amely nélkülözhetetlen a 2013. évi sikeres intézményi akkreditációhoz.

 

2011. augusztus

Mintegy egy éves munka eredményeképpen lezárult a régi törzskönyvek 1954-től kezdve történő feldolgozása, amelyekből az itt végzett hallgatók adatbázisát tudtuk rekonstruálni. Az adatbázis több körös tisztítás után un. alumni adatbázisként a Miskolci Egyetem Öregdiák szervezetének a fő információs szolgáltatását fogja biztosítani.

 

2011. augusztus

A kompetencia modell részeként elkészítetésre kerültek a hallgatói kompetencia önértékelési kérdőívek és előkészítettük az Evasys alapú online felméréseket.

 

2011. augusztus

A 2011. augusztus 30-án megrendezésre került Motivációs Nap II. részeként helyett kapott a „KULCS” projekthez kapcsolódó kompetencia menedzselés munkamegbeszélése, mely során a karok képviselői beszámoltak a haladási folyamatról. Véglegesítésre kerültek a kari kompetencia kérdőívek, segítséget kaptak a munkafüzetek összeállításhoz, illetve megbeszélésre került a további menetrend, a felmérések határideje.

 

2011. július

A kompetencia modell részeként befejeződött a Pilot hallgatói kompetencia elégedettség- mérés a GTK hallgatóinak illetve a Földes Ferenc Gimnázium (végzős) hallgatóinak körében.

 

2011. június 20

Elkészült és elérhető a gazdasági, humán erőforrás, valamint projektmenedzsment kockázatkezeléssel kapcsolatos eredményeket átfogóan rögzítő belső képzési anyag a távoktatásban is használt Moodle keretrendszerben. Kockázatmenedzsment képzési és módszertani anyag: http://edu.gtk.uni-miskolc.hu/moodlegtk/ (név: tamopaudit, jelszó: Tamopaudit1)

 

2011. május 25-26

Tiszafüreden került megrendezésre a DPR konferencia, amelynek fókuszában a DPR eredmények hazai disszeminációja állt. A konferencia visszhangja nagyon pozitív volt, sok hazai szakmai kapcsolat és barátság született.

 

2011. május 2

Elkészült a környezetbaráti Iroda Program megújított felmérő kérdőíve, amivel célunk, hogy megismerjük az egyetem irodáinak állapotát, felszereltségét, továbbá az ott dolgozók tapasztalatait. Az Evasys rendszeren keresztül a kérdőíveket minden egyetemi polgár számára elkezdtük kiküldeni. A kérdőív frissítését különösen indokolta, hogy az Egyetemen folyó felújítási munkák részben elkészültek, amit az értékelésnél mindenképpen figyelembe kívánunk venni.

 

2011. április

2011 tavaszán sor került a motivációs vizsgálatok lefolytatására és kiértékelésére, melyben minden képzési szint érintett volt.

 

2011. március 30

A Környezetbarát Iroda Program keretében lezárult a PILOT felmérések elemzése. A tapasztalatok alapján megkezdtük az általános állapotfelméréshez használható kérdőívek kidolgozását. A kérdőíveket az Evasys rendszeren keresztül juttatjuk el az érintettekhez.

 

2011. március

Jelenleg valamennyi résztvevő kar a kiválasztott kompetenciák mérésére használandó munkalapokat készíti, a BTK helyesírás készség felmérése alkalmas minta felhasználásával.

 

2011. február

2011 február végén lezárult a 2010 őszén kezdődött DPR D vizsgálat, amely a 2007-2009 között végzettek személyes és telefonos interjús megkeresését foglalja magába. A megkérdezett témakörök a következőek: elégedettség a Miskolci Egyetemmel, munkatapasztalatok, magánélet, értelmiségi lét, illetve kar-specifikus kérdések.

 

2011. február

Folyamatosan zajlik a Miskolci Egyetem honlapjának idegen nyelvű fordítása. Az elkészült angol és német nyelvű tartalmat feltöltve a külföldi hallgatók és oktatók is pontosabb képet kapnak intézményünk munkájáról.

 

2010. december

A kompetencia szettek alapján elkészítésre kerültek azon kompetencia elvárásokat tartalmazó követelményfüzetek, mely mind a középiskolák mind a diákok számára támogatást nyújtanak a pályaválasztás folyamatában. Ez a középiskolásokkal szemben támasztandó elvárás rendszer alkalmas arra, hogy ez alapján a középfokú intézményekben elinduljon speciális készségeket, kompetenciákat fejlesztő tevékenység.

 

2010. november

Megvásárlásra került az Evasys legújabb éves licence, kiegészítve szövegfelismerési funkciót is tudó ICR modullal és a VIR-rel kapcsolatot megteremtő SOAP-API modul.

 

2010. november

Az intézményi képzésen belül a karok, az akkreditációs anyagok alapján összeállították az egyes képzésekhez tartozó KKK-k alapján a kompetencia elvárásokat, amelyekre a konkrét kompetencia mérések is épülni fognak.

 

2010. október 29.
Október végén Budapesten megrendezésre kerül a DPR Képzés és Szakmai Fórum III. konferencia. A rendezvény célja  a Diplomás Pályakövető Rendszer szervezeti beépülése és kommunikálásának stratégiájának bemutatása , egyeztetése, tapasztalatcseréje  a  TÁMOP 4.1.1 projektben résztvevő intézmények  munkatársai számára. A konferencia részletes programja megtalálható itt :

 

2010. október 15.

A DPR A vizsgálatok kiegészítése és lezárása kapcsán megtörténik a szakirányú és felsőfokú szakképzésben résztvevők megkeresése. Ezzel párhuzamosan folyamatosan zajlik a 2010 tavaszi és a nyári DPR felmérések kiértékelése és közzététele. A felmérés eredményei megtalálhatók a Miskolci Egyetem honlapján a Minőségbiztosítás/Letölthető anyagok menüpont alatt.

 

2010. október 13.

Október 13- án Budapesten megrendezésre kerül a DPR Képzés és Szakmai Fórum II. elnevezésű konferencia.A tavaszi kutatások kapcsán összegyűjtött tapasztalatok közös átgondolására kíván jó alkalmat biztosítani második szakmai fórum, amely elsősorban azokat az intézményi szakértő kollégákat várják, akik közvetlen tapasztalatokkal rendelkeznek az év első felében lebonyolított hallgatói motivációs és végzettek körében folytatott kutatásokról. A konferencia részletei itt.

 

2010. október eleje

Megkezdődik az egyetemi honlap idegen nyelvre történő fordítása, az egyetemi szervezetek által elküldött igények, kérések alapján a nemzetközi versenyképesség elősegítése érdekében

 

2010 október

A környezetbarát működéssel járó megtakarítási lehetőségek, a fenntartható fejlődés felé elmozdulás érdekében megkezdődnek a „Környezetbarát Iroda Program” operatív lépései, melynek első eleme az önértékelési program beindítása az intézetek részvételével. Az alprojekt operatív levezetéséért felelős résztvevők kérésére a Minőségbiztosítási Iroda az igények megfogalmazása alapján elkészíti az ehhez szükséges kérdőíveket.

 

2010. szeptember 28.

A szeptember végén Budapesten megrendezésre kerül a DPR Képzés és Szakmai Fórum I. elnevezésű konferencia. a rendezvény célja  hogy további szakmai képzésekkel és fórumokkal támogassák a TÁMOP 4.1.1 intézményi pályázatok megvalósítóinak munkáját, a korábbiakhoz képest nagyobb lehetőséget teremtve a felsőoktatási intézményekben dolgozó kollégák közötti egyeztetésre, tapasztalatcserére. A konferencia részletes programja megtalálható itt.

 

2010. szeptember

Az intézményirányítás fejlesztési alprojekt kapcsán az előzetes egyeztetések alapján megkezdődnek FSZ és másoddiplomás DPR tesztek kidolgozása ,illetve az ezekre vonatkozó adatbázis kialakítása. A feladat operatív vezetője és feldolgozója a Minőségbiztosítási Iroda.

 

2010. szeptember

A munkaerő-piaci kérdőíves megkérdezés és szakértői interjúk alapján összeállításra kerültek a különböző képzési szinteken és képzési területeken a munkaerő-piacon elvárt általános és speciális kompetenciák. Ezáltal a képzések gyakorlatorientáltságának fokozásához meghatározásra került egy olyan elvárás rendszer, amely a napjainkban hallgatóinkat alkalmazó vállalatok/intézmények differenciált követelményeit tartalmazza.

 

2010. szeptember

A diplomás pályakövető rendszer és az alumni projekt részeként az ütemezésnek megfelelően elindul az itt végzett hallgatók adatainak feldolgozása a törzskönyvek alapján. Az adatrögzítést a kari szinten megbízott szerződött projektrésztvevők végzik.

 

2010 július- augusztus

A nyár folyamán bemutatásra kerül a felelősök által elkészített Kockázat kezelési rendszer kézikönyvének tartalma, mely a későbbiekben a  MIR preventív funkcióját fogja biztosítani.

 

2010. június 29.

A júniusi projekt nyitómegbeszélésen egyeztetésre kerül sor a DPR és az Alumni adatbázis kivitelezését illetően. A gyűlés fontos résztvevői lesznek az egyes karok tanulmányi hivatalvezetői és az egyetemi levéltár vezetői. Ezen esemény célja, hogy a résztvevők megállapodjanak az adatrögzítés feltételeiben és az ütemezésben.