Kompetencia alapú értékelő keretmodell kidolgozása a versenyképes tudásért
- a középiskolától a munkaerőpiacig -

 

 

Alprojekt vezető: Veresné dr. Somosi Mariann

 

Indokoltság:

A piacképes hallgatói tudás fejlesztéséhez kötődően a kiemelkedő és az elmaradó teljesítmények kezelésével egyaránt foglalkoznunk kell. Előbbit „Hallgatói tanulás-módszertani és felzárkóztató szolgáltatások fejlesztése”-vel, utóbbit pedig „Hallgatói tanulás-módszertani és felzárkóztató szolgáltatások fejlesztése”-vel tudjuk kezelni, így fokozva az oktatás működőképességét.

 

Cél:

A.    Strukturált információk gyűjtése a régióban: az egyetemen végzettek munkaerő-piaci fogadtatásáról, a végzettek munkaerő-piaci hasznosulásáról

B.     Kompetencia alapú értékelő modell kialakítása: követelmény profil, követelmény füzet, kompetencia könyvtár, szettek kidolgozása, mérési módszertan kialakítása

 

Eszközök:

Főbb tevékenységek

Módja / módszerek

Igények és elvárások összegyűjtése nagymintás vizsgálatokkal

 

kérdőíves megkérdezés, szakértői interjúk végrehajtása

 

Munkaerő-piaci indíttatású elvárások rögzítése

 

követelmény profil összeállítása

 

Átfogó, egységes szakmai modell kialakítása

 

kompetencia alapú értékelő keretmodell kidolgozása

 

Kompetencia-szettek keretrendszerének és elemeinek a kidolgozása

 

kompetencia könyvtárstruktúra kialakítása szakmaterületek sajátosságaihoz igazodó speciális követelményrendszerek előállítása

 

Bemeneti kompetencia-követelmények meghatározása

 

középiskolás követelmények rögzítése

 

Tesztelési és korrekciós célú vizsgálatok elvégzése

 

PILOT kompetencia mérések

 

Intézményi szintű keretmodell kidolgozás és működtetés

 

a vizsgálati eredmények integrálása

 

A hallgatók elhelyezkedését segítő adatbázis kialakítása

 

adatbázis létrehozás

 

Fejlesztési módszerek, terek, eszközök kidolgozása

 

mintaképzések, benchmarking szolgáltatás

 

A módszertan input (középiskola) és output (munkaerőpiac) oldali alkalmazása, vizsgálatok lefolytatása

 

középiskolai menetorkodás

 

 

 

Vissza