Kompetencia alapú értékelő keretmodell kidolgozása a versenyképes tudásért
- a középiskolától a munkaerőpiacig -
Alprojekt vezető:
Veresné dr. Somosi Mariann
Indokoltság:
A piacképes hallgatói tudás fejlesztéséhez kötődően a kiemelkedő és az elmaradó
teljesítmények kezelésével egyaránt foglalkoznunk kell. Előbbit „Hallgatói
tanulás-módszertani és felzárkóztató szolgáltatások fejlesztése”-vel, utóbbit
pedig „Hallgatói tanulás-módszertani és felzárkóztató szolgáltatások
fejlesztése”-vel tudjuk kezelni, így fokozva az oktatás működőképességét.
Cél:
A.
Strukturált információk gyűjtése a régióban: az egyetemen végzettek
munkaerő-piaci fogadtatásáról, a végzettek munkaerő-piaci hasznosulásáról
B.
Kompetencia alapú értékelő modell kialakítása: követelmény profil, követelmény
füzet, kompetencia könyvtár, szettek kidolgozása, mérési módszertan kialakítása
Eszközök:
Főbb tevékenységek
|
Módja / módszerek
|
Igények és elvárások összegyűjtése nagymintás
vizsgálatokkal
|
kérdőíves megkérdezés, szakértői interjúk
végrehajtása
|
Munkaerő-piaci indíttatású elvárások rögzítése
|
követelmény profil összeállítása
|
Átfogó, egységes szakmai modell kialakítása
|
kompetencia alapú értékelő keretmodell
kidolgozása
|
Kompetencia-szettek keretrendszerének és
elemeinek a kidolgozása
|
kompetencia könyvtárstruktúra kialakítása
szakmaterületek sajátosságaihoz igazodó
speciális követelményrendszerek előállítása
|
Bemeneti kompetencia-követelmények meghatározása
|
középiskolás követelmények rögzítése
|
Tesztelési és korrekciós célú vizsgálatok
elvégzése
|
PILOT kompetencia mérések
|
Intézményi szintű keretmodell kidolgozás és
működtetés
|
a vizsgálati eredmények integrálása
|
A hallgatók elhelyezkedését segítő adatbázis
kialakítása
|
adatbázis létrehozás
|
Fejlesztési módszerek, terek, eszközök
kidolgozása
|
mintaképzések, benchmarking szolgáltatás
|
A módszertan input (középiskola) és output
(munkaerőpiac) oldali alkalmazása, vizsgálatok
lefolytatása
|
középiskolai menetorkodás |