Hallgatói tanulás-módszertani és felzárkóztató szolgáltatások fejlesztése
Indokoltság:
Általános tapasztalat: a hozzánk érkező hallgatók szakmai, idegennyelvi tudása
nem jelent kellő alapot
![]()
A hiányok nehezítik mind az oktatók, mind a hallgatók munkáját
![]()
A hiányok pótlása fontos és szükséges: a lemorzsolódás elkerülése, az egyetemi
tanulmányok sikeres végzése érdekében
A tehetséggondozásnak a regionális helyzet miatt lecsökkent esélyek növelésében
van szerepe. A hallgatóknál egyszerre kell szakmai és kulturális-pszichikai
kompetenciákat fejleszteni. Az oktatás tömegessé válása ugyanakkor
tanulás-módszertani és felzárkóztatási kihívásokat hordoz. Középiskolai
hiányosságokat kell pótolni, és általában értelmiségi létre nevelni az egyetemi
tananyag megtanításával párhuzamosan. A jelenlegi órarendi keret nem alkalmas a
hiátusok pótlására.
Cél:
A rászoruló hallgatóknak a szakmai, módszertani, idegennyelvi tudásának
intenzifikálása, mely a felzárkózást segítheti elő. Ezáltal csökkenhet a
társadalmi, kulturális hátrány és növelheti a társadalmi integrációt. Távlati
célként az arra érdemes hallgatót MA és PhD tanulmányok elvégzésének a
felkészítésére is kísérletet teszünk.
Tevékenységek:
-
A felzárkóztatásban résztvevő oktatók kiválasztása
- Az oktatók módszertani felkészítése
- Hallgatói felmérések a félév elején (a minimum követelményeket nem teljesítők
számára kötelező a részvétel a felzárkóztatásban, de önként is jelentkezhetnek a
hallgatók)
- Nyelvtudás felmérése, szinteknek megfelelő csoportok kialakítása
- Tanulást segítő anyagok készítése
- Féléves kurzusok végzése az adott tárgyból (szakmai és/vagy idegennyelvi)
- Értékelő mérés a szakmai és az idegennyelvi tárgyakból
Várható eredmények:
•
10%-os javulás a tárgyak teljesítése terén
•
idegennyelvi ismeretek javulása,
nyelvvizsgák számának 5%-os növekedése
•
lemorzsolódás csökkenése
•
egyetemi tanulmányok sikeres végzése