Hallgatói tanulás-módszertani és felzárkóztató szolgáltatások fejlesztése: Tehetséggondozás

 

 

  Alprojekt vezető: Dr. Horváth Zita

 

Indokoltság:

A tehetséggondozás az oktatás évszázadok óta ismert intézménye, fontosságát mind a növendékek személyes fejlődése, szakmai kibontakozása, karrierépítése, mind intézményük szakmai presztízse, végső soron pedig a társadalmi hasznosság indokolja. A lemaradt régióból érkező hallgatók esélyeinek megteremtése, illetve a felsőoktatási piaci verseny a tehetséggondozásban is új módszereket igényel, projektünk ezeket az új megoldásokat tartalmazza, azáltal, hogy intézményi szintű tehetséggondozó modellt alkot meg.

 

 

Alprojekt célja:

          hosszú távú cél: olyan fiatalok kibocsátása az egyetemről, akik saját magukkal szemben igényes, állandóan megújulni és fejlődni képes, értelmiségi attitűddel rendelkeznek, akik ezt az igényt és igényességet életpályájuk során környezetükben is tudatosítják.

          közvetlen és rövidtávú cél: a hallgatók tanulmányi és tudományos sikereinek növelése, piacképes nyelvtudás megszerzése, a tudományos és közéleti fórumokon való biztos fellépés, sokoldalú és aktív hallgatói, friss diplomásként pedig a hallgatók munkaerőpiacon való sikeres megjelenése

          Közvetlen cél: a Tehetséggondozó Műhely létrehozása és megfelelő működtetése, amely új intézményként az egyetem egészének minőségi paramétereit is emeli, növeli versenyképességét.

 

 

Tevékenységek:

1. Tehetséggondozó Műhely felállítása: a téma felelőse, a kari dékánok bevonásával, karonként 1 megbízott képviselővel megalapítja a Műhelyt, jogi kerete: „kari szervezetbe nem tartozó oktatási egység”.

2. Rekrutáció, a programba való bekerülés folyamata: a Műhely a céloknak megfelelően kiírja a pályázatot a hallgatóknak és a mentoroknak, kiértékelés, tehetségazonosítás és értesítés.

3. Feltétel: A tanrendnek megfelelő tanulmányi követelmények jó színvonalú teljesítése

4. Nyelvi szintfelmérés és nyelvi képzés elindítása, nyelvi képzés, nyelvvizsgák

5. Kari és egyetemi, illetve külső tudományos fórumok, konferenciák

5. TDK-n és OTDK-n való részvétel

6. Erasmus-részképzésben való részvétel

7. Értelmiségi programok és rendezvények látogatása

8. A program félévenkénti értékelése, záró értékelés és tanúsítvány kiadása

Vissza