Hallgatói tanulás-módszertani és felzárkóztató szolgáltatások fejlesztése:
Tehetséggondozás
A
tehetséggondozás az oktatás évszázadok óta ismert intézménye, fontosságát mind a
növendékek személyes fejlődése, szakmai kibontakozása, karrierépítése,
mind intézményük szakmai presztízse, végső soron pedig a társadalmi
hasznosság indokolja. A lemaradt régióból érkező hallgatók esélyeinek
megteremtése, illetve a felsőoktatási piaci verseny a tehetséggondozásban is
új módszereket igényel, projektünk ezeket az új megoldásokat tartalmazza,
azáltal, hogy intézményi szintű tehetséggondozó modellt alkot meg.
Alprojekt célja:
•
hosszú távú cél:
olyan fiatalok kibocsátása az egyetemről, akik saját magukkal szemben igényes,
állandóan megújulni és fejlődni képes, értelmiségi attitűddel rendelkeznek, akik
ezt az igényt és igényességet életpályájuk során környezetükben is tudatosítják.
•
közvetlen és rövidtávú cél: a
hallgatók tanulmányi és tudományos sikereinek növelése, piacképes nyelvtudás
megszerzése, a tudományos és közéleti fórumokon való biztos fellépés, sokoldalú
és aktív hallgatói, friss diplomásként pedig a hallgatók munkaerőpiacon való
sikeres megjelenése
•
Közvetlen cél: a Tehetséggondozó
Műhely létrehozása és megfelelő működtetése, amely új intézményként az egyetem
egészének minőségi paramétereit is emeli, növeli versenyképességét.
Tevékenységek:
1. Tehetséggondozó Műhely
felállítása: a téma felelőse, a kari dékánok bevonásával, karonként 1 megbízott
képviselővel megalapítja a Műhelyt, jogi kerete: „kari szervezetbe nem tartozó
oktatási egység”.
2. Rekrutáció, a programba
való bekerülés folyamata: a Műhely a céloknak megfelelően kiírja a
pályázatot a hallgatóknak és a mentoroknak, kiértékelés, tehetségazonosítás és
értesítés.
3. Feltétel: A tanrendnek
megfelelő tanulmányi követelmények jó színvonalú teljesítése
4. Nyelvi szintfelmérés és nyelvi
képzés elindítása, nyelvi képzés, nyelvvizsgák
5. Kari és egyetemi, illetve
külső tudományos fórumok, konferenciák
5. TDK-n és OTDK-n való
részvétel
6. Erasmus-részképzésben való
részvétel
7. Értelmiségi programok
és rendezvények látogatása
8. A program félévenkénti
értékelése, záró értékelés és tanúsítvány kiadása